عصر خودرو

اختلاف نظر بازار طلا درباره روند قیمت هفته جاری

عصر بازار- در نظرسنجی طلای هفتگی کیتکونیوز، کارشناسان فلزات ارزشمند در وال استریت و سرمایه‌گذاران نظر واحدی درباره روند حرکت قیمت طلا در هفته جاری نداشتند.

اختلاف نظر بازار طلا درباره روند قیمت هفته جاری
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، از میان 19 کارشناس بازار که در نظرسنجی طلای وال استریت شرکت کردند، 7 نفر یا 37 درصد افزایش قیمت طلا را پیش بینی کردند و به همین تعداد نیز نسبت به روند قیمت طلا نظری نداشتند در حالی که 5 نفر یا 26 درصد انتظار داشتند قیمت طلا در هفته جاری کاهش پیدا کند.

    در میان 900 سرمایه‌گذاری که در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز شرکت کردند، 423 نفر یا 47 درصد نسبت به افزایش قیمت‌ها در هفته جاری خوش‌بین بودند و در مقابل، 366 نفر یا 41 درصد کاهش قیمت‌ها را پیش‌بینی کردند و 111 نفر یا 12 درصد نیز نظری نداشتند.

    برای هفته گذشته، 60 درصد از کارشناسان وال استریت و 63 درصد از سرمایه‌گذاران نسبت به بالا رفتن قیمت طلا خوش بین بودند. طلا روز جمعه در پی بهبود ارزش دلار آمریکا، با کاهش قیمت روبرو شد و بزرگترین کاهش هفتگی خود در سال میلادی جاری را رقم زد. هر اونس طلا برای تحویل در آوریل در معاملات روز جمعه بازار آمریکا با 2.40 دلار یا 0.2 درصد کاهش، در 1330.30 دلار بسته شد و برای کل هفته 1.7 درصد افت قیمت نشان داد.

    بدون در نظر گرفتن هفته گذشته، کارشناسان وال استریت و سرمایه‌گذاران از ابتدای سال میلادی جاری تاکنون سه به سه بوده‌اند. درصد درستی پیش‌بینی سرمایه‌گذاران در کل سال میلادی گذشته 62 درصد و کارشناسان وال استریت 59 درصد بود.

    کریستوفر ویچیو، استراتژیست ارز در دیلی اف ایکس، با اشاره به اینکه طلا با وجود رشد بازده اوراق قرضه دولتی همچنان در برابر فشارهای کاهشی ایستادگی کرده است، نسبت به رشد قیمت طلا در هفته جاری ابراز خوش‌بینی کرد. وی به کیتکونیوز گفت: با توجه به رشد ریسک‌های اعتباری، زمان خوبی برای خرید طلا است و چرخش از بازارهای سهام به سوی طلا حرکتی به نفع سرمایه گذاران خواهد بود.

    آدریان دی، مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی آدریان دی نیز انتظار دارد قیمت طلا در هفته جاری افزایش پیدا کند. وی گفت: هر گونه نوسان در بازارهای مالی یا رشد نرخ تورم، قیمت این فلز ارزشمند را تقویت خواهد کرد.

    در مقابل، چارلی نیدوس، استراتژیست بازار در گروه "لاسال فیوچرز" با اشاره به اینکه طلا به پایین میانگین قیمت 10 روزه و 20 روزه سقوط کرده است، گفت: بهبود ارزش دلار، این فلز زرد را تحت فشارهای کاهشی قرار می‌دهد.

    افشین نوابی، مدیر معاملات شرکت "ام کی اس" انتظار دارد طلا بین 1321 تا 1360 دلار معامله شود.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو