عصر خودرو

برای یازدهمین هفته متوالی

تعداد دکلهای حفاری نفت آمریکا کاهش یافت

عصر بازار: شرکت خدمات نفتی بیکرهیوز اعلام کرد‌: شرکتهای نفتی آمریکایی برای یازدهمین هفته متوالی در ۱۲ هفته گذشته تعداد دکل‌های حفاری در این کشور را کاهش دادند.

تعداد دکلهای حفاری نفت آمریکا کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از رویترز، این امر نشان می‌دهد شرکتهای حفاری همچنان منتظر افزایش قیمت نفت قبل از بازگشت گسترده به چاه‌های نفت هستند.

    بیکرهیوز در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد: شرکتهای حفاری نفت آمریکا در هفته منتهی به 20 نوامبر تعداد 10 دکل حفاری را تعطیل کرده و مجموع دکلهای حفاری در این کشور را به 564 مورد رساندند. این آمار حدود یک سوم 1574 دکل نفتی فعال در آمریکا در دوره مشابه سال قبل است.

    شرکت‌های حفاری پس از کاهش 103 دکل طی دو ماه گذشته در هفته قبل‌تر دو دکل اضافه کرده بودند. نفت سبک آمریکا در هفته‌ای که گذشت به طور متوسط 41 دلار در هر بشکه داد ‌و ستد شد که کمتر از قیمت 43 دلاری آن در هفته قبل‌تر است، چرا که ذخایر نفت خام این کشور برای هشتمین هفته متوالی افزایش یافت و به سطوح بی‌سابقه نزدیک‌تر شد.

    بهای نفت خام در معاملات روز جمعه نیز برای سومین روز متوالی به کمتر از 40 دلار و پایین‌ترین سطح از ماه اوت تاکنون رسید، چرا که فشار اشباع پایدار بازار امید برای بهبود قیمت‌ها را کمرنگ کرده است.

    تحلیلگران می‌گویند: افزایش ارزش دلار که به بالاترین سطح هفت ماه گذشته نزدیک شده تاثیر منفی روی قیمت نفت داشته است، چرا که نفت خام و دیگر کالاها را برای دارندگان دیگر ارزها گران‌تر می‌کند.

    فعالان بازار انرژی اعلام کردند نرخ هفتگی کاهش دکل‌های نفتی از شروع ماه سپتامبر ‌بطور متوسط حدود 9 دکل در هفته بوده است که این متوسط کاهش هفتگی از کاهش هفتگی 18 دکل در زمانیکه تعداد آنها در اکتبر 2014 به 1609 مورد رسید بسیار کمتر است و این امر تا حدودی به دلیل انتظارات برای بالار فتن قیمت نفت در آینده است.

    بهای نفت سبک آمریکا برای تحویل در سال آینده حدود 45 دلار در هر بشکه است که با هفته قبل تفاوتی ندارد.

    قیمت‌های بالاتر شرکت‌های حفاری را به افزودن دکلها تشویق می‌کند. قیمت‌های نفت خام در ماه های می و ژوئن که حدود 60 دلار در هر بشکه بود بسیار بالاتر از قیمت‌های کنونی بود و شرکت‌های حفاری در واکنش به این افزایش قیمت 47 دکل در تابستان اضافه کردند.

    تعداد دکل‌های حفاری یکی از چندین نشانه نحوه پیش‌بینی تولید نفت در ماه‌های آینده است. دیگر عوامل شامل سرعت تکمیل پروژه‌های حفاری شده اما تکمیل نشده قبلی توسط شرکت‌های انرژی و افزایش در بهره‌وری و تولید چاه‌هاست.

    براساس آمار اداره اطلاعات انرژی آمریکا تولید نفت خام آمریکا از روزانه 9 میلیون و 400 هزار بشکه در ماه ژوئیه به روزانه 9 میلیون و 300 هزار بشکه در ماه اوت کاهش یافت.

    براساس آمار اداره اطلاعات انرژی آمریکا تولید نفت آمریکا بر اساس آمار هفتگی پس از ماندن در سطح روزانه 9.1 میلیون بشکه به مدت هشت هفته متوالی از شروع ماه سپتامبر، برای سومین هفته متوالی روی 9 میلیون و 200 هزار بشکه در روز باقی ‌مانده است، اما نسبت به تولید روزانه 9 میلیون و 600 هزار بشکه‌ای ثبت شده در ماه آوریل بسیار کمتر است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو