عصر خودرو

مازاد عرضه نفت سریعتر از حد انتظار در حال برطرف شدن است

عصر بازار- اوپک و متحدانش در جدیدترین بحث های خود به این نتیجه رسیده اند که مازاد عرضه سریعتر از حد انتظار در حال برطرف شدن است.

مازاد عرضه نفت سریعتر از حد انتظار در حال برطرف شدن است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم ، منابع آگاه گفتند، اوپک و متحدانش در جدیدترین بحث های خود به این نتیجه رسیده اند که مازاد عرضه سریعتر از حد انتظار در حال برطرف شدن است.

    منابع مطلع از این مذاکرات گفتند، بازار جهانی نفت پس از حدود 4 سال مازاد عرضه در نهایت در سه ماهه دوم یا سوم امسال به توازن خواهد رسید که زودتر از زمانی است که قبلا برآورد شده بود. این نتیجه گیری پس از آن صورت گرفته که قیمت نفت به بالای 70 دلار در هر بشکه رسیده میزان ذخایر نفتی در کشورهای توسعه یافته بیشترین کاهش در طی 6 سال اخیر را تجربه کرده است.

    سهیل المزروعی، وزیر انرژی امارات در این باره گفت: «ما در سال 2017 شاهد سالی مهم بودیم. بازار نفت ترمیم شده و به ارقام مناسبی رسیده است... اکنون در سال جاری توازن عرضه و تقاضا پیش روی ما قرار دارد.»

    بر اساس برخی برآوردها، میزان مازاد ذخایر نفت خام به ارقام متوسط خود باز گشته، اما اوپک هنوز حاضر به عقب نشینی از توافق کاهش تولید نیست، زیرا عربستان به عنوان تاثیرگذارترین عضو این سازمان در آستانه عرضه اولیه سهام شرکت آرامکو به دنبال رسیدن قیمت نفت به ارقام بالاتری است.

    بر اساس اعلام کمیته فنی مشترک نظارت بر اجرای توافق کاهش تولید، ذخایر نفتی کشورهای توسعه یافته جهان به حدود 74 میلیون بشکه بالاتر از متوسط 5 سال گذشته رسیده است.

    هرچند اوپک قبلا اعلام کرده بود که هدف از اجرای توافق کاهش تولید رسیدن ذخایر به متوسط 5 ساله است، اما این سازمان اکنون در حال تغییر معیارهای خود برای سنجش برقراری توازن در بازار است. مزروعی گفت، اوپک همچنین در حال تهیه پیش نویس منشوری است که به تولید کنندگان نفت اجازه می دهد همکاری های خود را حتی بعد از انقضای توافق فعلی در پایان سال 2018 ادامه دهند.

    برچسب ها