عصر خودرو

کاهش صادرات گاز مایع فشرده ایران در فوریه

عصر بازار- صادرات گاز مایع فشرده (ال‌پی‌جی) ایران پس از آن که در ماه ژانویه به بالاترین میزان از زمان لغو تحریم‌ها رسیده بود، در ماه فوریه با ۲۰ درصد کاهش به ۴۰۰ هزار تن کاهش یافته است.

کاهش صادرات گاز مایع فشرده ایران در فوریه
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس ، صادرات گاز مایع فشرده (ال‌پی‌جی) ایران در ماه فوریه به 358 تا 400 هزار تن کاهش یافته است، این در حالی است که در ماه ژانویه ایران با صادرات 520 هزار تن ال‌پی‌جی بالاترین میزان صادرات این گاز را از زمان لغو تحریم‌ها تاکنون تجربه کرد.

    بنا به اعلام مراکز رهگیری کشتیرانی، محموله‌های ال‌پی‌جی ایران در ماه فوریه به کشورهای چین، تایوان، هند و کشورهای آفریقایی ارسال شده است. برخلاف ماه گذشته هیچ محموله‌ای از ایران به اندونزی ارسال نشده است، چرا که دو کشور همچنان در حال مذاکره برای تجدید توافق صادرات ال‌پی‌جی هستند.

    هم‌اکنون یک کشتی حامل 44 هزار تن ال‌پی‌جی متعلق به شرکت بازرگانی نفت‌ایران در نزدیکی سواحل سریلانکا قرار گرفته است، بنا به اعلام منابع کشتیرانی، این شرکت همچنین قرار است یک محموله 33 هزار تنی پروپان و 11 هزار تنی بوتان را به تایوان ارسال کند.

    در میان شرکت‌های خریدار گاز ایران، شرکت سوکار آذربایجان نیز به چشم می‌خورد که 44 هزار تن گاز ایران را به ژانگ‌جیاگانگ چین ارسال کرده است.

    برچسب ها