عصر خودرو

اتمام مراحل مهم اجرای پروژه ۴۵ میلیارد دلاری کریدور گاز جنوب ترکیه

عصر بازار- برات آلبایراک وزیر انرژی و منابع طبیعی ترکیه گفت: مراحل مهم اجرای پروژه ۴۵ میلیارد دلاری 'کریدور گاز جنوب' در خاک ترکیه به پایان رسیده است .

اتمام مراحل مهم اجرای پروژه ۴۵ میلیارد دلاری کریدور گاز جنوب ترکیه
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا ، برات آلبایراک در خصوص چهارمین نشست مشورتی 'کریدور گاز جنوب' اظهار کرد: پروژه 45 میلیارد دلاری کریدور گاز جنوب متشکل از خط لوله قفقاز جنوبی، خط لوله ترانس آناتولی(TANAP) و خط لوله انتقال گاز آدریاتیک (TAP) پیشرفت قابل توجهی داشته و مراحل مهم اجرایی آن به اتمام رسیده است.
    وی بیان کرد: اولین آزمایش خط لوله انتقال گاز ترانس آناتولی در ماه گذشته صورت گرفت و پیش از آگوست 2018(مرداد ماه 1397) این خط انتقال گاز افتتاح می شود.
    آلبایراک با تاکید بر اهمیت حیاتی خط لوله انتقال گاز ترانس آناتولی در تامین، ذخیره سازی و امنیت انرژی ترکیه افزود: در دو سال گذشته گام های موثر و مهمی را در تامین امنیت انرژی بر داشته ایم.
    پروژه 'کریدور گاز جنوب' بخشی از طرح انتقال گاز جمهوری آذربایجان به اروپاست که از فاز دوم میدان گازی شاه دنیز باکو آغاز شده و با خط لوله قفقاز جنوبی از خاک گرجستان عبور کرده و به مرز ترکیه می رسد و در ادامه با پیوستن به پروژه خط لوله ترانس آناتولی موسوم به 'تاناپ' در داخل خاک ترکیه و خط لوله آدریاتیک موسوم به'تاپ' در یونان، آلبانی و ایتالیا به اروپا خواهد رسید.
    هزینه کل پروژه کریدور گاز جنوبی بیش از 45 میلیارد دلار برآورد شده است و جمهوری آذربایجان از سال 2018 توسط خط لوله ترانس آناتولی سالانه 6 میلیارد مترمکعب گاز به ترکیه و از سال 2020 نیز توسط این خط لوله سالانه 10 میلیارد مترمکعب گاز این کشور به اروپا انتقال خواهد یافت.

    برچسب ها