عصر خودرو

کره جنوبی برضد آمریکا به سازمان تجارت جهانی شکایت کرد

عصر بازار- چند روز پس از هشدارهای کره جنوبی به آمریکا درباره اختلافات تجاری دو کشور و اقدام واشنگتن برای در نظر گرفتن تعرفه های سنگین بر روی برخی محصولات کره ای، این کشور علیه واشنگتن به سازمان تجارت جهانی شکایت کرد.

کره جنوبی برضد آمریکا به سازمان تجارت جهانی شکایت کرد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، کره جنوبی در شکواییه خود از اینکه آمریکا تدابیر ضد دامپینگ علیه فولاد وارداتی از این کشور در نظر گرفته انتقاد کرده و خواستار رسیدگی سازمان تجارت جهانی به دعوی طرفین شده است.
    کره جنوبی در شکواییه خود از سازمان تجارت جهانی خواسته است با آمریکا رایزنی کرده و به این کشور اعلام کند که نباید مغایر مقررات سازمان، دیگر کشورها را در زمینه تجارت مجازات کند.
    این شکایت در شرایطی مطرح می شود که دو کشور هم اکنون بر سر امضای یک توافقنامه جدید تجارت آزاد اختلاف دارند و توافقنامه قبلی آنها، برای دولت آمریکا فاقد اعتبار است.
    به گزارش خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی، وزارت بازرگانی آمریکا به دونالد ترامپ رییس جمهور این کشور توصیه کرده است که افزایش تعرفه بر روی فولاد وارداتی از چند کشور را مد نظر قرار دهد.
    در صورتی که این پیشنهاد مورد تایید قرار گیرد 12 کشور در زمره اعمال تعرفه قرار خواهند گرفت که یکی از آنها کره جنوبی است.
    با این حساب خبرگزاری کره جنوبی اعلام کرده است میزان تعرفه بر روی فولاد صادراتی این کشور به آمریکا با بالا رفتن نرخ به 53 درصد خواهد رسید.
    این در شرایطی است که ظاهرا کانادا، ژاپن و آلمان صادر کنندگان بزرگ فولاد شامل این فهرست نیستند اما کشورهای نظیر برزیل و چین که اتحادی با آمریکا ندارند مشمول تعرفه سنگین خواهند شد.
    'کانگ سونگ چیون' معاون وزیر تجارت کره جنوبی در مصاحبه ای خاطر نشان کرده بود که به محض اعمال تعرفه ها، ما فورا علیه آمریکا به سازمان تجارت جهانی شکایت خواه شد.
    وی افزود یکی از بیشترین نگرانی های آمریکا ورود فراورده های فولادی از چین است و قصد دارد این کشور را نیز مشمول تعرفه کند و به دلیل ارتباطات کره جنوبی و چین این کشور نیز تحت تاثیرات منفی آن قرار خواهد گرفت.
    وزارت بازرگانی چین با انتشار بیانیه ای اعلام کرده است که اقدام آمریکا در بالا بردن تعرفه بر روی فولاد صادراتی این کشور را تلافی خواهد کرد.
    گزارش حاکی است کره جنوبی در سال گذشته سه میلیون و 600 هزار تن فولاد به آمریکا صادر کرده و پس از کانادا و برزیل بزرگترین صادر کننده این محصول به آمریکا بوده است.
    ترامپ تا روز یازدهم آوریل باید در باره افزایش تعرفه ها تصمیم بگیرد و در صورت تایید وی، دیگر نیازی به مصوبه کنگره نخواهد بود.
    بر اساس ضوابط سازمان، آمریکا دو ماه فرصت دارد تا این منازعه را حل و فصل کند در غیر این صورت سازمان تجارت جهانی در یک کمیته ویژه به آن رسیدگی خواهد کرد.

    برچسب ها