عصر خودرو

استارتاپی برای پرداخت آسان کرایه تاکسی

عصر بازار- «پرداختم» یک اپلیکیشین موبایلی برای پرداخت آسان کرایه تاکسی است که در هفتمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت حائز رتبه نخست در گروه طرح‌های تجاری سازی شد.

استارتاپی برای پرداخت آسان کرایه تاکسی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا، امسال در هفتمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت که دوم وسوم بهمن‌ماه برگزار شد برای نخستین بار شاهد حضور نسل جدید نوآوران حوزه مالی در کنار شرکت‌ها و بانک‌های بزرگ بودیم. نسلی که با فکر نو، طرح‌های بکر و ایده‌های خلاق قرار است نوآوری و راهکارهای نوین را برایحوزه مالی و بانکی کشور به ارمغان بیاورند.

    این بخش جدید تحت عنوان گردهمایی نواندیشان فناوری‌های مالی و باحضور 30 استارتاپ در حاشیه هفتمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت و با حمایت شرکت خدمات انفورماتیک برگزار شد.

    از میان هر سه گروه حاضر در این گردهمایی که شامل صاحبان ایده، طرح‌های کسب و کارها یا MVP و طرح‌های تجاری‌سازی شده بود، سه طرح برگزیده معرفی شد. در گروه طرح‌های تجاری‌سازه شده، اپلیکیشن «پرداختم» میان سایرطرح‌های ارائه شده رتبه اول را کسب کرد.

    محمدعلی جعفری، بنیان‌گذار و مدیرعامل «پرداختم» در خصوص این اپلیکیشن و حوزه تحت پوشش آن به خبرنگار ایبِنا گفت: پرداختم یک اپلیکیشین موبایلی برای پرداخت آسان کرایه تاکسی است که فعالیتش از یکسال پیش و با شناخت بازار آغاز شد. وی ادامه داد: ما برای شروع، بازار  پرداخت کرایه تاکسی را شناسایی کردیم و نخستین تراکنش را برای این بازار به وجود آوردیم که استقبال مصرف‌کنندگان و ورود رقبا را در پی داشت.

    وی با توضیح اینکه پیش از این بانک‌ها قصد داشتند از طریق نصب پوز در تاکسی مشکلات پرداخت خُرد در تاکسی‌ها را حل کنند ادامه داد: پرداختم با هدف جذب پرداخت‌هایی که هنوز وارد شبکه شتاب نشده بودند و با ارائه راهکاری مناسب وارد بازار پرداخت تاکسی شد.

    جعفری در مورد مدل کسب و کار پرداختم گفت: راه حل ابتدایی که به ذهن ما رسید این بود که یک سری راهنما چاپ کنیم و در تاکسی‌ها نصب کنیم، هر راهنما یک کد اختصاصی برای راننده داشت که مسافر با استفاده از آن کداختصاصی می‌توانست کرایه خود را پرداخت کند، این روش با استقبال خوب کاربران مواجه شد و رفتار بازار قابلیت جذب تراکنش‌های این بازار بزرگ را به ما ثابت کرد. از آن زمان تاکنون نیز ما به دنبال بهبود روش‌های پرداخت برای این حوزه هستیم.

    جعفری چالش استارتاپ پرداختم را انحصار در ارائه مجوز توسط تاکسیرانی عنوان کرد و گفت: ما یک بازار جدید به‌ وجود آوردیم و از بانک مرکزی نیز مجوزهای لازم را دریافت کردیم، فقط به رفتار مناسب از سوی تاکسیرانی جهت اخذ مجوز پایلوت نیاز داریم.

    وی با اظهار امیدواری نسبت حمایت شرکت خدمات انفورماتیک از استارتاپ‌های برگزیده همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت گفت: ما برای ساخت بازارهای نو و گسترش این بازارها با هزینه متناسب آنها به حمایت نیاز داریم.

    برچسب ها