عصر خودرو

معاون توسعه فرهنگی سازمان پدافند غیرعامل:

پول دیجیتال تهدیدهایی را برای اقتصاد کشور بدنبال دارد

عصر بازار- معاون توسعه فرهنگی سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: با راه‌اندازی پول دیجیتال، نقدینگی مردم از بانک‌های کشور به خارج منتقل می‌شود و با توجه به فقدان نظارت بر ارز دیجیتال این موضوع بسترساز تهدید برای اقتصاد داخلی است.

پول دیجیتال تهدیدهایی را برای اقتصاد کشور بدنبال دارد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، محسن محبی روز پنجشنبه در دومین همایش رابطین پدافند غیرعامل مدارس استان قزوین افزود: شبکه‌های اجتماعی در عین حال که می‌توانند فرصت‌هایی را ایجاد کنند اما چون در خارج از کشور سازماندهی و مدیریت می‌شوند، تهدیدزا نیز هستند.
    وی به تعداد بالای کاربران ایرانی در شبکه اجتماعی تلگرام اشاره کرد و گفت: یکی از رویکردهای این شبکه، گرایش مردم به پول دیجیتال است که با توجه به اینکه هیچ نظارتی بر این بستر صورت نمی‌گیرد می‌تواند به چالشی اقتصادی بدل شده و چه بسا در مقاطعی گسترش استقبال از ارز دیجیتال منجر به فلج شدن اقتصاد نیز شود.
    محبی ادامه داد: این گونه تهدیدها به ما گوشزد می کند تا فضاهای تهدیدزای جدید را بشناسیم و برای مقابله با آنها راهکارهای مناسب اتخاذ کنیم.
    وی با اشاره به گسترش تهدیدها در حوزه‌های زیستی و سایبری، بر ضرورت شناسایی حوزه‌های جدید تهدید تاکید کرد و افزود: در این راستا سازمان پدافند غیرعامل تلاش می کند تا تهدیدات در حوزه‌های مختلف را شناسایی کرده و راهکارهای مناسبی را برای مقابله با آنها به دستگاه های مربوطه ارایه کند.
    محبی همچنین با اشاره به جمعیت 14 میلیونی دانش آموزی کشور بر لزوم آشنایی این قشر با تهدیدات موجود در جامعه از جانب دشمن تاکید کرد وافزود: همچنین نیاز است به مقوله آموزشی در نحوه‌ برخورد با این تهدیدات نیز توجه ویژه‌ای شود.
    پدافند غیرعامل به مجموعه اقدام های دفاعی غیرمسلحانه گفته می شود که موجب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب پذیری، تداوم فعالیت های ضروری، ارتقای پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در برابر تهدیدها و اقدام های نظامی دشمن می شود.

    برچسب ها