عصر خودرو

تولید نفت گچساران به ۶۲۰ هزار بشکه در روز رسید

عصر بازار- مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران گفت: با تولید بیش از ۶۲۰ هزار بشکه نفت در روز، این شرکت توانست در سال جاری برنامه تولید خود را تا ۱۰۱ درصد محقق کند.

تولید نفت گچساران به ۶۲۰ هزار بشکه در روز رسید
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، هوشنگ صیدالی روز پنجشنبه در نشست پیش‌بینی برنامه پنج ‌ساله بهره‌ دهی چاه‌های نفت شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران با بیان اینکه برنامه‌های تولید شرکت نفت در سال 96 محقق شد، افزود: اکنون روزانه 620 هزار بشکه نفت در میدان های نفتی گچساران تولید می‌شود.
    به گفته وی، پیش از این شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران روزانه 610 هزار بشکه نفت تولید می کرد.
    وی اظهار کرد: 841 هزار و 184 بشکه نفت سال جاری توسط دستگاه‌های تفکیک گر سیار و فراورش در این شرکت برداشت شد.
    وی گفت: 34 هزار و 733 نقطه از مجموع خطوط لوله و مخازن تاسیسات تقویت فشار گاز این منطقه ضخامت سنجی شد که تاثیر بسزایی در پیشگیری از نشت خطوط لوله و نفت ریزی در حوزه‌ عملیاتی شرکت داشته است.
    نفت و گاز گچساران یکی از پنج شرکت بهره بردار بزرگ در کشور است که 20 درصد نفت کشور را تولید می‌کند.
    این شرکت دارای 10 واحد بهره برداری، 10 واحد تقویت و تزریق فشار گاز، سه پالایشگاه گاز و گاز مایع، پنج واحد نمک زدایی و بیش از 6 هزار و 700 کیلومتر خط لوله انتقال نفت است.
    شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران یکی از شرکت‌های تابعه مناطق نفت خیز جنوب است.
    میدان نفتی گچساران دومین میدان بزرگ نفتی ایران است، که در محدوده شهرستان گچساران استان کهگیلویه و بویراحمد و در فاصله 220 کیلومتری از جنوب شرقی اهواز قرار دارد.
    شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران زیرمجموعه‌ شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، در زمینه استخراج، پالایش و انتقال نفت خام، گاز طبیعی و تولید میعانات گازی فعالیت می‌کند.
    شهرستان 120 هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

    برچسب ها