عصر خودرو

هفته صفر درصدی گروه خودرو

عصر بازار- شاخص گروه خودرو با ثبت رشد ۶۱ واحدی (معادل ۴/۰ درصد) کارنامه‌ای با تغییر صفر واحدی برای این هفته به جای گذاشت.

هفته صفر درصدی گروه خودرو
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» ، در اولین روز هفته نماد خودرو به همراه شرکتهای تابعه خگستر خمحور و ختوقا همگی با انتشار خبرهایی مبنی بر وثیقه کردن سهام خود نزد بانک ملت متوقف شدند. در این روزگروه خودرو که منفی و متعادل معاملاتش را آغاز کرده بود با انتشار خبر معافیت مالیاتی برای افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی داراییها سبز پوش شد اما در میانه بازار با انتشار جزئیات خبر مذکور که از اعمال این افزایش سرمایه فقط برای شرکتهای مشمول ماده 141 قانون تجارت گفته بود، از قدرت تقاضا کاسته شد و نهایتا شاخص گروه با رشد 113 واحدی به ارتفاع 17 هزار و 105 واحد رسید.
    روز بعد، نماد خاور که از ابتدای بازار با صف خرید 13 میلیونی علی رغم جو منفی گروه خودنمایی می‌کرد در میانه بازار صف خود را عرضه و به رشد متعادل 2 درصدی کفایت کرد. دلیل صف خرید نماد موافقت مجلس با افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی شرکتهای مشمول ماده 141 قانون تجارت بود.از سویی خکاوه که به دلیل رشد بیش از 20 درصدی متوقف شده بود امروز به همراه نمادهای خودرو، خگستر، ختوقا و خمحور به گردونه معاملات بازگشت و توانست نزدیک 2 درصد رشد کند. درحالیکه خودرو در حاشیه 4 درصد منفی به 279 تومان رسید. خگستر، ختوقا و خمحور نیز در حاشیه 3 و 4 درصد منفی نوسان کردند.
    دوشنبه نیز گروه خودرو معاملاتی منفی را پشت سر گذاشت در این بین نمادهای خزامیا، خپارس و خفناور در حاشیه 3 درصد منفی بیشترین کاهش قیمتی گروه را داشتند.
    در آخرین روز کاری هفته نیز، خودرو در حاشیه 1 درصد مثبت به 2,813 ریال رسید. خساپا هم با رشد 2 درصدی به 889 ریال رضایت داد. این درحالی بود که نمادهای بسیاری که عمدتا قطعه ساز بودند با رشد حوالی مثبت کامل صف خرید تشکیل دادندکه می توان به صف خریدهای خکاوه، خزامیا، خرینگ، ختوقا، خوساز، ورنا، خکمک، خمهر، ختراک، ختور، خمحور و خلنت اشاره کرد.

    برچسب ها