عصر خودرو

افت قیمت کامودیتی ها در معاملات

عصر بازار- بازارهای بین المللی امروز تحت تاثیر افزایش ارزش شاخص دلار آمریکا قرار داشتند. در این بین بازار چین به عنوان قطب بزرگ تقاضای فلزات پایه از فردا و بعد از تعطیلات یک هفته ای به مناسبت سال جدید، فعالیت خود را آغاز می کند.

افت قیمت کامودیتی ها در معاملات
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا ، بازار نفت امروز تحت تاثیر مولفه های اثرگذار روند نزولی به خود گرفت. به گزارش رویترز، تا لحظه تنظیم این گزارش نفت برنت با افت 0.86 درصدی به 64 دلار و 58 سنت رسید و نفت سبک آمریکا با افت 0.63 درصدی به ارزش 61 دلار و یک سنت معامله شده است.

    کارشناسان معتقدند تقویت ارزش دلار آمریکا به تبع به وجود آمدن فضای مثبت در آستانه انتشار صورت جلسه نشست اخیر بانک مرکزی آمریکا مهمترین دلیل افت قیمت جهانی نفت بود. همچنین احتمال افزایش سطح ذخایر نفت آمریکا نیز دلیل دیگری است که در زمینه افت قیمت نفت بیان شده است.

    بازار طلا نیز امروز با افت 0.78 درصدی همراه شد. بر همین اساس قیمت این فلز گرانبها امروز به 1328 دلار و 9 سنت رسید. پس از آنکه قیمت طلا شدیدترین سقوط روزانه خود از اواسط 2016 را در روز سه شنبه به ثبت رساند، امروز صبح معاملات این کالا همچنان در محدوده منفی انجام شد. تحلیل گران اقتصادی بر این باورند قیمت طلا در ساعات آینده تحت تاثیر انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا و منطقه یورو قرار خواهد گرفت.

    در همین زمینه شورای جهانی طلا در آخرین جلسه اعلام کرده است تقاضای شمش و سکه طلا در آمریکا طی سال 2017 میلادی با افت شدیدی همراه بوده و به پایین ترین سطح از 2007 رسیده است. بر اساس اعلام کیتکو، به نظر می رسد علت اصلی این افت شدید توجه زیاد سرمایه گذاران به بازار سهام باشد.

    اما در بازار فلزات اساسی، قیمت آلومینیوم با افت 0.3 درصدی به هر تن دو هزار و 160 دلار معامله شد.

    قیمت مس نیز با کاهش 0.3 درصدی به هر تن هفت هزار و 34 دلار رسید و قیمت سرب با کاهش 0.7 درصدی هر تن دو هزار و 566 دلار معامله شد.

    در این بین، قیمت نیکل با روند منفی همراه شد و به هر تن 13 هزار و 410 دلار رسید. در حالی که، قیمت قلع رشد 0.2 درصدی را از آن خود کرد و به هر تن 21 هزار و 407 دلار معامله شد.

    اما در بازار ارز داخلی، هر دلار آمریکا معادل سه هزار و 717 تومان معامله شد و هر پوند انگلستان پنج هزار و 199 تومان شد.

    درهم امارات به 101 تومان رسید و قیمت یورو با ثبت روند منفی به چهار هزار و 584 تومان دست به دست شد.

    برچسب ها