عصر خودرو

بر اساس بررسی‌های بریتیش پترولیوم :

هند بزرگترین واردکننده نفت جهان می‌شود

عصر بازار- براساس بررسی‌های شرکت انگلیسی بریتیش پترولیوم، طی ۱۷ سال آینده هند بزرگترین واردکننده نفت جهان می‌شود، این در حالی است که تمایل خرید این کشور از آمریکا بیشتر شده است.

هند بزرگترین واردکننده نفت جهان می‌شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس ، براساس گزارش چشم‌انداز بریتیش پترولیوم میزان تقاضای هند برای نفت تا سال 2035 به میزان 120 درصد افزایش خواهد یافت و پس از پشت سر گذاشتن چین بزرگترین واردکننده جهان خواهد شد.

    این آمارها نشان می‌دهد که تقاضا برای نفت در هند طی سال‌های آینده به سرعت افزایش خواهد یافت و این کشور به بزرگترین بازار نفت جهان و فرآورده‌های آن تبدیل خواهد شد. در حال حاضر هند 80 درصد نیاز نفتی خود را وارد می‌کند.

    تحلیلگر نفتی انگلیسی همچنین اعلام کرده است که طی سال‌های آینده نفت به عنوان یک منبع سوخت غالب 93 درصد سهم بازار را در سال 2035 خواهد داشت. این در حالی است که برآورد می‌شود میزان تقاضای نفت در هند تا 120 درصد افزایش یابد و میزان واردات این کشور نیز 165 درصد رشد کند و 56 درصد این افزایش در بخش واردات انرژی خواهد بود.

    ضمن اینکه گزارش مؤسسه پیش‌بینی و تحقیقات نفتی «تامسون رویترز» نشان می‌دهد که میزان واردات هند در ماه ژانویه رکورد 4.93 میلیون بشکه در روز را رقم زده و این به دلیل افزایش تقاضا در داخل بوده است. در حال حاضر هند سومین کشور بزرگ واردکننده نفت در جهان است و تنها در ماه ژانویه با 42.6 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته به رقم 11.66 میلیون دلار رسیده است.

    براساس این گزارش میزان تقاضای نفت هند در ماه ژانویه 13.6 درصد نسبت به ماه دسامبر افزایش داشته که تحلیلگران می‌گویند عاملی شده تا توجه کشورهای صادرکننده نفت اعم از اوپک و غیر اوپک به سمت این کشور متمرکز شود در حالیکه کشورهای تولیدکننده نفت توافق کاهش تولید امضا کرده‌اند تا تولید روزانه را 1.8 میلیون بشکه در روز کاهش دهند عراق توجه خود را به بازار بزرگ نفت هند متمرکز کرده است.

    ضمن اینکه هند در حال حاضر آمریکا را هم به عنوان تأمین کننده نفت خودش کشف کرده است. نخستین محموله نفت خام به ارزش 100 میلیون دلار سال گذشته در سواحل این کشور لنگر گرفت و با 42.6 درصد افزایش از سال گذشته تاکنون به 11.66 میلیارد دلار رسید.

    هفته گذشته رئیس جمهور ایران به همراه هیأت بلندپایه اقتصادی از کشور هند بازدید کرد و قراردادهای مهم اقتصادی و نفتی با این کشور امضاء کردند.

    برچسب ها