عصر خودرو

مشمولان نهایی سهام عدالت مشخص شدند

عصر بازار- تمامی افرادی که تا پایان سال ۱۳۹۴ در طرح توزیع سهام عدالت ثبت نام شده اند، مشمول نهایی سهام عدالت محسوب می‌شوند.

مشمولان نهایی سهام عدالت مشخص شدند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا، بررسی گزیده‌ای از مفاد تصویب‌نامه‌های اخیر شورای عالی اجرای سیاست‌های کلی اصل (44) قانون اساسی در خصوص سهام عدالت نشان می‌دهد، بر اساس تصویب‌نامه 14 آذر ماه 95 کلیه افرادی که تا پایان سال 1394 در طرح توزیع سهام عدالت ثبت نام شده اند، مشمول نهایی سهام عدالت محسوب می شود.

    همچنین مشمولانی که در زمان ارائه صورتحساب مددجوی نهادهای حمایتی، کمیته امداد، سازمان بهزیستی کشور و روستاییان و عشایر فاقد شغل بوده  از 50 درصد تخفیف در بهای سهام مورد واگذاری برخوردارند.

    علاوه بر این دوره محاسبات اقساط سهام عدالت با لحاظ سال مالی شرکت های سرمایه پذیر، حداکثر 10 دوره مالی و از تاریخ یکم فروردین سال 1385 تا پایان شهریور ماه سال 1395 تعیین شده است و در صورتی که در پایان مهلت مقرر بهای سهام مورد واگذاری به طور کامل تسویه نشده باشد مشمولان حداکثر تا پایان شهریور ماه 1396 می توانند خود نسبت به پرداخت بدهی یاد شده اقدام نمایند. (که البته این مهلت با تمدید یک ماهه زمان پرداخت بدهی توسط مشمولین، تا پایان مهر ماه سال جاری تمدید شد)

    همچنین بر اساس تصویب نامه 8 اسفند ماه 95 شورای عالی اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی، سازمان خصوصی سازی تا زمان آزادسازی سهام عدالت، مسئولیت وصول سود سهام مربوط به این طرح از شرکت های سرمایه پذیر و همچنین پرداخت سود متناسب با میزان سهام تخصیص یافته به هریک از مشمولین را عهده دار خواهد بود.

    در تصویب نامه یک آذر ماه 96 این شورا نیز آمده است با توجه به میزان اقساط تسویه شده سهام عدالت از محل سود شرکت های سرمایه پذیر (طی مهلت 10 ساله مقرر)، تخفیفات دو دهک پایین درآمدی و پرداخت مانده مبلغ سهام تخصیصی توسط مشمولین، سهام قطعی تخصیص یافته به طرح توزیع سهام عدالت در 49 شرکت دارای قیمت قطعی واگذاری به مشمولین طرح تعلق می یابد و بقیه سهام شرکت های تخصیص یافته به این طرح نیز به عنوان سهام دولت و جزء موارد مشمول واگذاری می باشد و در چاچوب قوانین مربوطه واگذار می شود.

    افزون بر این، اعمال نظارت بر شرکت های تعلق گرفته به مشمولین طرح کما فی السابق بر عهده سازمان خصوصی سازی بوده و اجرای حکم بند ب ماده 25 قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران تا زمان آزاد سازی کامل سهام توسط سازمان خصوصی سازی ضروری می باشد.

    برچسب ها