عصر خودرو

جانشین رئیس سازمان بورس در امور بین الملل:

محدودیتی برای مالکیت اوراق بهادار توسط سرمایه گذار خارجی نیست

عصر بازار: فرصت های سرمایه گذاری در بازار سرمایه ایران و ابزارهای معاملاتی در این بازار، در همایش بین المللی معرفی فرصت های توسعه اقتصادی و جذب سرمایه در استان تهران توسط جانشین رئیس سازمان بورس در امور بین الملل و جذب سرمایه گذاری خارجی تبیین شد.

محدودیتی برای مالکیت اوراق بهادار توسط سرمایه گذار خارجی نیست
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، بهادر بیژنی، جانشین رئیس سازمان بورس در امور بین الملل و جذب سرمایه گذاری خارجی در خصوص فرصت های سرمایه گذاری در بازار سرمایه ایران اظهار داشت: اخبار بسیار امیدوارکننده ای در چند سال اخیر در خصوص بازار سرمایه ایران و فرصت های مناسب سرمایه گذاری منتشر شده است . شرکای تجاری قدرتمند ایران در ماه های اخیر به طور متناوب به این کشور سفر کرده اند تا از نزدیک شاهد تحولات بازار سرمایه ایران باشند و موقعیت های سرمایه گذاری را در کشور بررسی کنند.

    وی در این خصوص ادامه داد: بازار سرمایه ایران قدیمی ترین بازار در خاورمیانه است و بورس تهران نیز قدیمی ترین بازار اوراق بهادار در منطقه است. بورس تهران در سال 1967 میلادی (1345-1346 شمسی) تاسیس شد و در آن تاریخ در واقع به عنوان بازاری پیشرو در منطقه محسوب می شد.

    بیژنی در ادامه با اشاره به ساختار بازار سرمایه و ارکان فعال در آن اشاره داشت: بورس تهران، فرابورس ایران، بورس کالا و بورس انرژی در واقع 4 بورس قدرتمند و فعال کشور هستند که بازار سرمایه ایران را تشکیل می دهند.

    جانشین رئیس سازمان بورس در امور بین الملل و جذب سرمایه گذاری خارجی در خصوص سهم بازار سرمایه در تولید ناخالص ملی اعلام داشت: با حضور 380 شرکت در بازار سرمایه از صنایع مختلف و حضور 41 صنعت متفاوت در این بازار، سهم بازار سرمایه در تولید ناخالص ملی در بازار 2010 میلادی بالغ بر 25 درصدی بوده است که در سال 2013 میلادی این متغیر به 31 درصد رسیده است.

    بیژنی در ادامه در خصوص اوراق خزانه اسلامی به عنوان یکی از جذاب ترین ابزارهای سرمایه گذاری در بازار سرمایه ایران اشاره داشت: اوراق خزانه اسلامی که چندی پیش در بازار سرمایه ایران مورد پذیرش واقع شد بسیار مورد قبول سرمایه گذاران خارجی است و می توانند از طریق این اوراق وارد بازار سرمایه شوند.

    وی ادامه داد: اوراق خزانه اسلامی ایران که مبتنی بر شریعت است با تصویب کمیته فقهی ایران وارد بازار سرمایه شد و بدین ترتیب افراد علاقمند که تمایل دارند بر اساس قوانین شریعت سرمایه گذاری کنند می توانند به راحتی وارد بازار سرمایه ایران شوند.

    وی خاطرنشان کرد: اوراق خزانه اسلامی که اخیرا وارد بازار سرمایه ایران شده است بدون مالیات بوده و ضمانت آن بر عهده دولت بوده و بازدهی آن 24 الی 25 درصد است.

    بیژنی در ادامه تصریح داشت: علاوه بر این، سازمان بورس و اوراق بهادار در حال نهایی سازی بحث اوراق آتی و آپشن ارز است تا سرمایه گذاران بتوانند از ریسک نوسانات بازار ارز نیز مصون بمانند .

    جانشین رئیس سازمان بورس در امور بین الملل و جذب سرمایه گذاری خارجی اعلام کرد: بانک مرکزی در این بین در حال اتمام مراحل گشایش حساب بانکی برای سرمایه گذاران خارجی است تا این عده از سرمایه گذاران بتوانند به راحتی حساب بانکی شخصی خود را بدون این که به ایران سفر داشته باشند، افتتاح کنند.

    وی در ادامه بیان داشت: هیچ گونه محدودیتی برای مالکیت اوراق بهادار، خرید سهم یا تاسیس موسسه مالی  برای سرمایه گذار خارجی در ایران وجود ندارد و سازمان بورس بر آن است تا مراحل سرمایه گذاری و عملیاتی را برای سرمایه گذاران خارجی تسهیل کند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها