عصر خودرو

صالح آبادی خواستار تداوم رویکرد حمایتی صندوق توسعه ملی شد

عصر بازار- مدیرعامل بانک توسعه صادرات خواستار تداوم رویکرد حمایتی صندوق توسعه ملی به منظور ارائه خدمات هرچه بهتر به صادرکنندگان شد.

صالح آبادی خواستار تداوم رویکرد حمایتی صندوق توسعه ملی شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا ، علی صالح آبادی که در همایش تامین مالی صادرات سخن می گفت، با تاکید بر روند مطلوب همکاری های بانک توسعه صادرات با صندوق توسعه ملی اظهارداشت: نرخ های مناسب این صندوق به ویژه در بخش ریالی کمک شایانی به صادرکنندگان خواهد بود.

    وی با تاکید بر لزوم بازنگری بر مقررات بانکداری داخلی در حوزه نظارت بر عملکرد اگزیم بانک ایران گفت: دستگاه های نظارتی بانک توسعه صادرات و دیگر بانکهای تجاری را یکسان می بینند که با توجه به شرایط بانک های توسعه ای لازم است این نگاه تغییر کرده و مقررات خاص برای این بانک لحاظ شود.

    صالح آبادی از لزوم معافیت از مالیات و سود سهام دولت بعنوان یکی از راهکارهای پیشنهادی ارتقاء جایگاه بانک توسعه صادرات نام برد و افزود: درصورت تحقق این امر، ارقام یاد شده تبدیل به سرمایه برای بانک خواهد شد.

    وی اضافه کرد: در سال 96 و در قانون برنامه ششم سود تسعیر از مالیات برای بانک توسعه صادرات حذف و این بانک از پرداخت آن معاف شد.

    صالح آبادی در تشریح خدمات بانک توسعه صادرات اظهارداشت: منابع مالی برای بخش صادرات عمدتا از منابع داخلی و خارجی تشکیل شده که منابع داخلی از جمله منابع ریالی و ارزی بانک از محل سپرده‌گذاری در بانک و منابع صندوق توسعه ملی است.

    صالح آبادی تصریح کرد: در بسته صادرات غیرنفتی سال 96، منابع صندوق توسعه ملی با نرخ سود 11 درصد و منابع بانک‌ با نرخ سود 16 تا 18 درصد و در مجموع به طور میانگین با نرخ 14 درصد در اختیار صادرکنندگان قرار گرفت.

    وی ادامه داد: 50 درصد این منابع ار طرف صندوق توسعه ملی و همچنین معادل آن را توسط بانک توسعه صادرات تجهیز منابع می شود تا در اختیار صادرکنندگان قرار گیرد.

    مدیرعامل بانک توسعه صادرات ضمن بیان انتظارات صادرکنندگان از متولیان بخش صادرات، موضوعاتی نظیر ایفای به موقع تعهدات، گسترش کشورهای هدف صادراتی، ورود ارزحاصل از صادرات به چرخه نقدینگی، ارائه صورت های مالی شفاف و مصرف تسهیلات دریافتی در محل واقعی آن را از جمله خواسته های بانک از صادرکنندگان عنوان کرد.

    سیدکمال سیدعلی مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات نیز در این همایش ضمن تاکید بر همکاریهای بانک توسعه صادرات و این صندوق به تشریح خدمات متنوع بیمه ای صندوق ضمانت صادرات پرداخت.

    همایش" تامین مالی صادرات" با رویکرد اطلاع‌رسانی و معرفی امکانات و منابع مالی در جهت گسترش تولید و توسعه صادرات غیر نفتی کشور به همت بانک توسعه صادرات، صندوق ضمانت صادرات و سازمان توسعه تجارت در تهران برگزار شد.

    برچسب ها