عصر خودرو

رئیس کمیسیون کشاورزی:

نباید واردکننده‌ها تشویق به واردات محصولاتی شوند که در داخل تولید می‌شود

عصر بازار- رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، گفت: واردات محصولاتی که در داخل کشور به میزان کافی تولید می‌شوند با فلسفه اقتصاد مقاومتی در تضاد است.

نباید واردکننده‌ها تشویق به واردات محصولاتی شوند که در داخل تولید می‌شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، علی اکبری در خصوص معاف شدن واردات انواع چای از پرداخت تعرفه گمرکی با بیان اینکه طبیعتا تشویق واردات در حوزه تولید محصولات کشاورزی باعث رکود بازار داخل می‌شود، اظهار داشت: به عنوان مثال چای تولید داخل علیرغم کیفیت بسیار بالایی که دارد، خیلی از سال‌ها در انبارها مانده است و ما حجم قابل توجهی از محصولات سال‌های گذشته را در انبارهای شمال کشور داریم که به دلیل عدم مدیریت بازار این محصولات به درستی و به موقع به مصرف نرسیدند.

    نماینده مردم بجنورد در مجلس گفت: وقتی محصولات بی‌کیفیت و ارزان قیمت وارد کشور می‌شود، سبد خانوار نیز به دلیل قیمت پایین‌تر توجه‌اش به آن کالا جذب می‌شود و عملا محصول کیفی ما از تقاضای کمتری برخوردار می‌شود. ما نباید اجازه دهیم با تشویق واردکنندگان به واردات محصولاتی که در داخل کشور به اندازه کافی تولید می‌شوند به تولید داخل ضربه بخورد.

    وی در ادامه با اشاره به در تضاد بودن این امر با اقتصاد مقاومتی، بیان کرد: هر وارداتی که باعث کاهش انگیزه برای تولید محصولات در داخل کشور شود و از بالفعل شدن ظرفیت‌های بالقوه موجود در کشور پیشگیری کند طبیعتا با فلسفه اقتصاد مقاومتی که نگاهی درون‌زا دارد، در تضاد است چراکه توجه اقتصاد مقاومتی به این است که ظرفیت‌های موجود در کشور بالفعل شود و واردات دقیقا مصداق تضاد با این سیاست است.

     

    برچسب ها