عصر خودرو

معاون وزیر نفت در امور بین‌الملل:

GECF باید به تدریج به حوزه عرضه و قیمت گاز ورود کند

عصر بازار: معاون وزیر نفت در امور بین الملل ابراز امیدواری کرد که مجمع کشورهای صادرکننده گاز در آینده به بلوغ کامل رسیده و به تدریج بتواند در زمینه های عرضه و قیمت هماهنگی‌هایی انجام دهد.

GECF باید به تدریج به حوزه عرضه و قیمت گاز ورود کند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، امیر حسین زمانی‌نیا در حاشیه برگزاری نشست فوق العاده وزارتی GECF با بیان این که از سطح شرکت کنندگان در این اجلاس راضی است، گفت: در این اجلاس هشت رئیس جمهوری حضور دارند و وزیر امور خارجه هلند نیز برای نخستین بار به عنوان ناظر شرکت کرده است.

    وی با بیان این‌که با توجه به سطح شرکت کنندگان در این اجلاس، درباره موارد مهم دیگری نیز بحث و تبادل نظر می شود تاکید کرد: علاوه بر مباحث گاز، مسائل عمده دیگری نیز وجود دارد و این فرصتی است که از طریق «برجام» به دست آمده است.

    زمانی‌نیا در ادامه به حضور رئیس جمهوری ترکمنستان در این اجلاس اشاره کرد و گفت: هم اکنون همکاری زیادی با این کشور فعال در تجارت و صادرات گاز داریم و امیدواریم این همکاری‌ها توسعه یابد.

    وی با بیان این که نماینده کشور نیجریه پیشتر برای سمت دبیر کلی کاندیدا شده بود، اعلام کرد: این کشور دیگر کاندیدا نیست.

    به گفته زمانی نیا، اجلاس عادی وزارتی که بعدازظهر امروز شنبه 30 آبان‌ماه برگزار می شود به مسائل روزمره کشورهای صادرکننده گاز از جمله بودجه، انتخاب دبیر کل و اجلاس فوق العاده نیز به مسائل مربوط به سران می‌پردازد.

    معاون امور بین الملل و بازرگانی وزیر نفت با تاکید بر این که این مجمع در حوزه قیمت گذاری گاز فعالیتی انجام نمی دهد، گفت: امیدواریم در آینده این مجمع به بلوغ کامل رسیده و به تدریج بتواند در زمینه های عرضه و قیمت هماهنگی‌هایی انجام دهد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها