عصر خودرو

خط و نشان کمیسیون اروپا برای تجارت با آمریکا

عصر بازار- در پی اعلام طرح پیشنهادی وزارت بازرگانی آمریکا برای اعمال برخی تعرفه‌های سنگین گمرکی، «مارگاریتیس شیناس» سخنگوی کمیسیون اروپا روز سه شنبه هشدار داد که کشورهای عضو این کمیسیون، هر اقدام تجاری بازدارنده ایالات متحده را «فورا و به روش مقتضی» پاسخ خواهند داد.

خط و نشان کمیسیون اروپا برای تجارت با آمریکا
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، پیشنهاد وزارت بازرگانی آمریکا که باید به تایید «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری این کشور برسد، فرصت مناسبی برای او خواهد بود تا به وعده‌های تجاری خود در جریان رقابت‌های انتخاباتی جامه عمل بپوشاند.
    بر این اساس، هرگونه اقدام نسنجیده برای بهبود وضعیت اشباع‌شده بازار جهانی فولاد و آلومینیوم که دغدغه امروز بازرگانان آمریکایی است، می‌تواند به یک جنگ تجاری منجر شود که به طور عمده، اقتصاد چین، روسیه و اروپا را تحت تاثیر قرار خواهد داد.
    شیناس در کنفرانس خبری روز سه شنبه خود گفت: عمیقا نگران هرگونه تحریمی هستیم که بر کسب و کارهای اروپایی تاثیر بگذارد.
    روزنامه فرانکفورتر آلگماینه زایتونگ آلمان در شماره جدید خود احتمال اعمال تعرفه‌های سنگین مالیاتی برای شرکت‌های آمریکایی هارلی-دیویدسن و بوربن را در واکنش به طرح‌های تجاری آمریکا مطرح کرده است.
    ترامپ از زمان رقابت‌های انتخاباتی تاکنون، بارها به روابط تجاری آمریکا با دیگر کشورها به ویژه چین خرده گرفته و منتقدان سرسخت سیاست‌های اقتصادی دولت پیشین را به سمت‌های مهمی در وزارت بازرگانی و دفتر نمایندگی آمریکا در امور تجاری گماشته است.

    برچسب ها