عصر خودرو

اهمیت اقتصادی ایران برای هند از ۵ زاویه

عصر بازار- کارشناسان اقتصادی بر این باور هستند که حفظ رابطه اقتصادی هند با ایران از ۵ زاویه حیاتی است.

اهمیت اقتصادی ایران برای هند از ۵ زاویه
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبنا، سفر حسن روحانی رییس جمهوری ایران از دهلی نو، تاییدی بر رویکرد متوازن هند به منطقه غرب آسیا است. به طور کل منافع هند در ایران را می توان از چند منظر مورد توجه قرار داد.

    نخست؛ ایران به لحاظ ژئوپولتیکی منبع ذخایر نفت و انرژی برای هند محسوب می شود و ایران به عنوان تامین کننده اصلی نفت به هند و تامین کننده احتمالی گاز طبیعی به این کشور محسوب می شود.

    دوم؛ ایران راهی برای اتصال هند به افغانستان، آسیایی میانه و اروپا است؛ ضمن اینکه هند از طریق ایران می تواند پاکستان را که خط اتصال هند به افغانستان است را کنار بگذارد.

    سوم؛ ایران بازار اصلی محصولات هندی است و دارای طیف وسیعی از تنوع شامل تولیدات کشاورزی تا کالاهای مهندسی و داروسازی است. چهارم اینکه ایران مقصد مهمی برای شرکت های هندی که به دنبال سرمایه گذاری در خارج از مرزهای این کشور هستند، محسوب می شود.

    پنجم؛ ایران با داشتن طبقه متوسط بزرگ به عنوان ذخایر عظیم نیروی انسانی به لحاظ مهندسان باتجربه و متخصصین نرم افزار تلقی می شود. بر همین اساس، از آنجایی که ایران منبع انرژی و دروازه طلایی به افغانستان و آسیایی میانه برای هند است، حفظ رابطه با ایران برای طرف هندی حیاتی است.

    برچسب ها