عصر خودرو

وضعیت بازار جهانی نفت در آستانه نشست اوپک

عصر بازار: در آستانه نشست اوپک در وین، برخی مقامات کشورهای تولیدکننده نفت و کارشناسان اقتصادی به تحلیل بازار جهانی نفت پرداختند.

وضعیت بازار جهانی نفت در آستانه نشست اوپک
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، به دنبال روند فزونی عرضه بر تقاضا و برهم خوردن توازن بازار جهانی نفت، مقامات کشورهای تولیدکننده نفت هر کدام با راهکاری در پی درمان حال وخیم طلای سیاه هستند.

    در همین حال، «علی النعیمی» وزیر نفت عربستان گفت: برای بهبود بازار جهانی نفت باید روزانه در حدود 4 میلیون بشکه نفت از میادین نفتی جهان کمتر استخراج شود.

    وی به این نکته اشاره کرد که کشورهای آمریکای شمالی و روسیه تهدیدی برای اشباع شدن بازار جهانی نفت هستند و از این رو کشورهای عضو اوپک برای تصاحب بیشتر سهام بازار خود برای هفدهمین ماه متوالی است که از سقف تولید روزانه خود تجاوز می کنند.

    همچنین «مطر النیادی» معاون وزیر انرژی امارت گفت: بازار جهانی نفت در سال آینده میلادی به توازن برخواهد گشت و قیمت‌ها بهبود خواهند یافت.

    در همین حال، «سیی کلینمن» رئیس مرکز استراتژی «سیتی گروپ» در لندن  اظهارداشت: با افزایش هر 5 دلار در هر بشکه نفت شاهد افزایش تولید 300 هزار بشکه در روز خواهیم بود.

    وی افزود: اگر قیمت جهانی نفت در سال آینده میلادی در حدود 50 دلار بماند، نفت «شیل» آمریکا دستخوش افزایش تولید نخواهد شد.

    در حال حاضر تولید نفت «شیل»  آمریکا کمی کمتر از 5 میلیون بشکه در روز است و انتظار می رود در سال آینده میلادی 900 هزار بشکه در روز کاهش یابد و تا حداقل سال 2018 میلادی به رکورد جدیدی در تولید دست نیابد. 

    نشست آتی اوپک در 4 دسامبر ( 13 آذرماه ) در وین برگزار خواهد شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها