عصر خودرو

واردات گاز ترکیه سال گذشته به بالاترین میزان خود رسید

عصر بازار- روزنامه کارار چاپ ترکیه با استناد به آمار منتشر شده از سوی سازمان تنظیم بازار انرژی، در خبری اعلام کرد که میزان واردات گاز ترکیه در سال ۲۰۱۷ رکورد زد و به میزان ۵۳ میلیارد و ۴۸۴ میلیون متر مکعب رسید.

واردات گاز ترکیه سال گذشته به بالاترین میزان خود رسید
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، روزنامه کارار با استناد به اطلاعات آماری سازمان تنظیم بازار انرژی ترکیه در خبری نوشت: افزایش تولید برق از طریق گاز و همچنین افزایش مشترکان گاز طبیعی موجب صعودی شدن منحنی مصرف گاز در ترکیه شده است به طوری که میزان واردات گاز در سال گذشته میلادی با افزایشی 16.29 درصدی نسبت به سال قبل آن، به رکورد بی سابقه 53 میلیارد و 484 میلیون متر مکعب رسید.
    به نوشته این رسانه، اغلب گاز وارداتی ترکیه از سوی کشورهای روسیه، ایران و آذربایجان تامین می شود که در سال گذشته میلادی سهم گاز وارداتی ترکیه از روسیه میلادی نسبت به سال قبل آن با کاهش حدود یک درصدی مواجه شده است.
    بنا به اعلام این رسانه های ترکیه، سرمایه گذاران و شرکت های توزیع گاز، افزایش تعداد مشترکان و مصرف کنندگان گاز طبیعی در ترکیه به 50 میلیون مشترک را هدف گذاری کرده اند.
    هم اکنون انتقال گاز روسیه به عنوان اصلی ترین تامین کننده گاز ترکیه از طریق 2 خط لوله انجام می شود.
    ایران که به عنوان دومین و جمهوری آذربایجان به عنوان سومین تامین کننده انرژی گاز ترکیه محسوب می شوند.
    ترکیه که هم اکنون دارای دو ترمینال گاز فشرده(LNG) است، سال گذشته میزان گاز مایع وارداتی خود را افزایش داد و از طریق ترمینال و مخزن مرمره و ترمینال ازمیر، در مجموع حدود 9 میلیارد متر مکعب گاز مایع وارد کرده است.

    برچسب ها