عصر خودرو

انتشار ۷۰۰۰ میلیارد ریال اوراق مرابحه

عصر بازار- با مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار، شرکت ایران خودرو به منظور تامین سرمایه در گردش و خرید قطعات و مجموعه های مورد نیاز برای تولید خودرو نسبت به انتشار هفت هزار میلیارد ریال اوراق مرابحه اقدام می کند.

انتشار ۷۰۰۰ میلیارد ریال اوراق مرابحه
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا، رییس اداره نظارت بر انتشار و ثبت اوراق بهادار بدهی سازمان بورس و اوراق بهادار ضمن اعلام این خبر گفت: این اوراق که در بورس اوراق بهادار تهران عرضه می شود، دوره عمر 4 ساله داشته و مقاطع پرداخت سود آن هر 3 ماه یک‌بار از تاریخ انتشار است.

    این مقام مسئول در سازمان بورس اظهارداشت: شرکت های خودروسازی و شرکت های وابسته به آن ها در طول سال های اخیر برای رفع نیاز خود به منابع مالی از ابزارهای مختلف بازار سرمایه استفاده کرده اند که این مسئله می تواند با کاهش هزینه سرمایه در بلند مدت منجر به افزایش ارزش شرکت شود.

    مهسا رادفر با بیان اینکه ناشر اوراق مرابحه ایران خودرو شرکت واسط مالی آذر سوم است افزود: ضمانت پرداخت اصل و فرع این اوراق را بانک ملت بر عهده دارد. همچنین شرکت های تامین سرمایه لوتوس پارسیان، تامین سرمایه بانک ملت و تامین سرمایه امید مسئولیت بازارگردانی و تعهد پذیره نویسی آن را بر عهده دارند.

    وی در پاسخ به این سوال که برای توسعه و تنوع ابزارهای بازار بدهی چه اقداماتی در دست انجام است افزود: اوراق جعاله، اوراق مرابحه عام و اوراق وکالت در مراحل مختلف بررسی و تایید قرار دارند و در روزهای اخیر نیز شرایط انتشار اوراق اجاره مبتنی بر سهام پس از تایید از منظر فقهی و تصویب در هیات مدیره سازمان ابلاغ شده است. به این ترتیب سهام شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس ایران به عنوان یکی از دارایی های قابل قبول می تواند مبنای انتشار اوراق اجاره قرار گیرد.

    از نظر این مقام مسئول با ابلاغیه جدید، شرکت های هلدینگ و سرمایه گذاری امکان بیشتری برای تامین مالی از طریق بازار بدهی خواهند داشت و با توجه به اینکه حجم قابل توجهی از دارایی شرکت ها را سرمایه گذاری های بلندمدت آن ها در سهام شرکت های بورسی و فرابورسی تشکیل می دهد ظرفیت بیشتری برای استفاده از دارایی های شرکت ها به عنوان دارایی مبنای انتشار اوراق در دسترس خواهد بود.

    رییس اداره نظارت بر انتشار و ثبت اوراق بهادار بدهی خاطر نشان کرد: ارزش سهام مبنای انتشار اوراق اجاره بر اساس حداقل قیمت پایانی سهام در سه ماهه اخیر تعیین می شود و سهام مذکور نباید در سه ماهه منتهی به ارائه درخواست بیش از 10 روز متوقف باشد.

    برچسب ها