عصر خودرو

معاون رییس پارلمان منطقه سیلیسیا لهستان:

ایران محیطی امن و شرایطی مناسب برای سرمایه گذاری دارد

عصر بازار- معاون رییس پارلمان لهستان گفت که امنیت در ایران برای سرمایه گذاری وجود دارد و بسترها برای حضور سرمایه گذاران فراهم شده است.

ایران محیطی امن و شرایطی مناسب برای سرمایه گذاری دارد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، جولیان گولاک روز دوشنبه در دیدار با استاندار البرز با ابراز تاسف و تسلیت حادثه سقوط هواپیمای تهران - یاسوج، افزود: تمایل لهستان برای همکاری با ایران بسیار است و مهمان نوازی ایرانیان در هیچ جای دنیا وجود ندارد.
    وی ادامه داد: رابطه ایران و لهستان رابطه طولانی است که از جمله آن می توان به جنگ جهانی دوم اشاره کرد. در آن زمان نیز ایرانیان میزبان لهستانی ها بودند.
    گولاک گفت: ارتباطات خوبی را بین ایران و لهستان شاهد هستیم اما باید تجارت بین دو کشور افزایش یابد و امیداوریم هرچه زودتر رابطه اقتصادی بهتری شکل گیرد.
    وی افزود: برخی از تجار لهستان از بازار ایران هنوز می ترسند که با تبادل اطلاعات بیشتر می توان این مشکل را نیز برطرف کرد.
    این مقام لهستانی خاطرنشان کرد: لهستان نیز تمایل دارد تا سرمایه گذاران ایرانی به این کشور سفر کنند و بخش های ای.تی، علمی، پزشکی، گردشگری می تواند زمینه روابط دو کشور باشد.
    گولاک گفت: تبادل دانشجویان با دانشگاه های ایران نیز از دیگر تمایلات لهستان در بخش علمی به شمارمی رود.
    وی خاطرنشان کرد: در منطقه ما در کشور لهستان هتل بیمارستان هایی وجود دارند و مناطقی باستانی با طبیعت زیبا هستند که همکاری های گردشگری را می تواند افزایش دهند.
    وی افزود: امیدواریم یک پرواز مستقیم بین ایران و لهستان برقرار شود و از نظر فرهنگی نیز مبادلات بین دو کشور ارتقاء یابد
    در ادامه این نشست این هیات دولتی لهستانی از نمایشگاه توانمندی های صنعت و خدمات البرز در اتاق بازرگانی البرز که افزون بر٢۰۰ شرکت محصولات تولیدی خود را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار داده اند، دیدن کردند.
    صنایع دارویی، غذایی، ساختمانی، قطعات خودرو، پلاستیک، رنگ، الکترونیک، صنایع دستی، بسته بندی، آرایشی و فرآورده های کشاورزی و دامی از جمله محصولاتی است که در این نمایشگاه درمعرض دید گذاشته شده است.
    بازدید از از فرودگاه و منطقه ویژه اقتصادی پیام البرز بررسی برای سرمایه گذاری مشترک در این منطقه از دیگر برنامه های این هیات است
    نمایشگاه همکاری های تجاری و فرهنگی لهستان که برای مدت سه روز در هتل باله تهران دایر خواهد بود انواع محصولات متنوع کشور لهستان در 18 غرفه به نمایش گذاشته شده است .
    این نمایشگاه برای بازدید فعالان اقتصادی اعم از عوامل تولید ، توزیع و صادرات تا سی بهمن ماه جاری دایر خواهد بود.
    یکی از غرفه های این نمایشگاه به تصاویر و پوسترهایی از پذیرش پناهندگان لهستانی توسط ایران در جنگ جهانی دوم و میهمان نوازی ایرانیان اختصاص یافته بود که مورد توجه خاص بازدید کنندگان قرار گرفت.
    در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه استاندار البرز، هیات رئیسه و هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران و البرز حضور داشتند.

    برچسب ها