عصر خودرو

با بهبود تولید ناخالص داخلی اقتصادهای برتر دنیا پیش بینی شد؛

چشم انداز روشن تقاضای فولاد در سه ماه نخست سال ۲۰۱۸

عصر بازار- با توجه به روند رو به بهبود تولید ناخالص داخلی اقتصادهای برتر دنیا، چشم انداز تقاضای فولاد برای سال ۲۰۱۸ در مقایسه با سال های گذشته کاملا خوش بینانه است. تقاضای فولاد در اروپا و امریکا در ثبات مطلوبی است و سایر اقتصادهای دنیا نیز عملکرد خوبی دارند.

چشم انداز روشن تقاضای فولاد در سه ماه نخست سال ۲۰۱۸
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از بورس کالای ایران ،همچنین در ماه جاری مسئله مازاد عرضه چین بر تقاضا اثر منفی نمی گذارد زیرا چینی ها به تعطیلات سال نو رفته اند و از عرضه صادراتی آنها در کل ماه کاسته می شود. از طرفی تقاضای داخلی چین نیز مطلوب بوده است.

    اگر چه توازن عرضه و تقاضا در بازار جهانی مقاطع مطلوب است ولی سمت عرضه سرعت بیشتری می گیرد. البته در کوتاه مدت افزایش عرضه مشکل ساز نخواهد بود ولی اگر در بلندمدت تقاضا موفق نشود خود را به میزان رشد عرضه برساند دردسرساز خواهد شد.

    تقاضای فولاد در امریکا ماه های اخیر در ثبات بوده و پتانسیل رشد در آینده را دارد. البته عرضه با توجه به تصمیماتی که آوریل 2017 در رابطه با تحقیق از وضعیت واردات فولاد و آلومینیوم به این کشور اتخاذ شده محدود است. چون هنوز تصمیمات نهایی در مورد این بررسی ها و این که آیا واردات آن به امنیت ملی امریکا آسیب می زند یا نه اعلام نشده و وارد کننده ها عقب نشسته اند و این به تولید کننده های داخلی فرصت داده قیمت ها را بالا ببرند. این شرایط با اعلام نتایج نهایی تحقیقات فوق می تواند تغییر کند.

    در اروپا قیمت میلگرد با توجه به افت بازار فولاد ترکیه که یکی از صادر کننده های اصلی به اروپاست و همچنین افزایش ارزش یورو نسبت به دلار که واردات را ارزان تر می کند، پایین آمده است. با این حال چشم انداز تقاضای اروپا در کوتاه مدت و میان مدت خوش بینانه است و به بازار داخلی و صادراتی مقاطع آن اطمینان می دهد.  در کشورهای امریکای لاتین نیز میزان تقاضای فولاد منطقی خواهد بود.

    همچنین در رابطه با قراضه، تقاضا در اروپا و امریکا خوب خواهد بود  و احتمالا قیمت ها در سطوح بالا می مانند. تقاضای خوب فولاد قیمت قراضه را نیز این ماه بالا نگه می دارد.

    برای سه ماهه نخست سال جاری میلادی نیز انتظار می رود بازارهای جهانی فولاد در ثبات بمانند  که البته استثنا نیز وجود دارد از جمله چشم انداز تقاضای فولاد خوش بینانه است و قیمت ها در ثبات نسبی خواهند بود از این رو چشم انداز فصل نخست سال کاملا رضایت بخش است.

    برچسب ها