عصر خودرو

رقابت سنگین چین و ژاپن در واردات گاز طبیعی

عصر بازار- آمارها نشان می دهد چین و ژاپن که در رقابت شدیدی برای واردات گاز طبیعی بسر می برند از بزرگترین وارد کنندگان این فراورده در جهان در سال ۲۰۱۷ میلادی بوده اند.

رقابت سنگین چین و ژاپن در واردات گاز طبیعی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا ، اگرچه چین هنوز در این زمینه کمتر از آمریکا، روسیه و ژاپن گاز طبیعی وارد می کند اما با افزایش واردات آن بتدریج ممکن است در این عرصه در رده نخست جهان قرار گیرد.
    چین اکنون به دلیل آنکه بر جلوگیری از آلودگی فزاینده و مقابله با استفاده بی رویه از ذغال سنگ تمرکز کرده است، نزدیک به 40 درصد از نیاز خود به گاز طبیعی را از طریق واردات تامین می کند و البته همچنان بزرگترین مصرف کننده نفت و ذغال سنگ در جهان است.
    چین در سال 2017 میلادی نزدیک به 67 میلیون تن گاز طبیعی و گاز طبیعی مایع ( ال ان جی ) از طریق خطوط لوله وارد کرده است که واردات ال ان جی آن در مقایسه با سال 2016 میلادی بیش از 50 درصد افزایش داشته است.
    البته این کشور هنوز از ژاپن کمتر واردات گاز دارد و میزان کل گاز وارداتی ژاپن بیش از 83 میلیون و 500 هزار تن در سال 2017 بوده که عمده آن هم گاز طبیعی مایع بوده است.
    اگر چین به همین ترتیب برای پاکیزه نگهداشتن آسمان شهرها و حراست از محیط زیست واردات گاز را افزایش دهد تا پایان سال 2018 میلادی در این زمینه بالاتر از ژاپن قرار خواهد گرفت.
    چین بخش زیادی از گاز طبیعی مورد نیاز خود را از استرالیا، قطر و مالزی تامین می کند و در حال توسعه خطوط لوله ای است که گاز بیشتری را از روسیه و ترکمنستان به این کشور انتقال می دهد.

    برچسب ها