عصر خودرو

مدیرکل فدراسیون اتحادیه های صنایع غذایی ایران بیان کرد :

ایران به دنبال افزایش صادرات آرد به عراق است

عصر بازار- مدیرکل فدراسیون اتحادیه های صنایع غذایی ایران گفت ایران در حال مذاکره با روسیه بر سر یک قرارداد واردات گندم است که به این کشور اجازه خواهد داد صادرات آرد به عراق را افزایش دهد.

ایران به دنبال افزایش صادرات آرد به عراق است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، مدیرکل فدراسیون اتحادیه های صنایع غذایی ایران به رویترز گفته، ایران در حال مذاکره با روسیه بر سر یک قرارداد واردات گندم است که به این کشور اجازه خواهد داد صادرات آرد به عراق را افزایش دهد.

    موضوع این قرارداد واردات ماهانه حدود 100 هزار تن گندم روسی توسط کارخانجات خصوصی تولید آرد است که قرار است گندم وارداتی را تبدیل به آرد صادراتی کنند.

    کاوه زرگران، گفت، مذاکرات در جریان است و وی انتظار دارد این قرارداد در طی یکی دو ماه آینده نهایی شود.

    وی افزود: «هفته گذشته ما برای مذاکره در مورد این مسئله در مسکو بودیم و پس از اتمام این مذاکرات، طی چند ماه کار را شروع خواهیم کرد...مشکل مالی حل نشده چندانی نداریم.»

    کارخانجات خصوصی تولید آرد در ایران مجاز به استفاده از گندم داخلی برای تولید آرد صادراتی نیستند.

    روسیه که از بزرگترین صادر کنندگان گندم جهان به شمار می رود، دارای عرضه کنندگان گندم فراوانی است که در انتظار انعقاد این قرار داد هستند. زرگران افزود: «آنها در حال مذاکره با بخش خصوصی ایران هستند.»

    ایران سال گذشته بخشی از گندم دورم تولید داخل خود را به کشورهای عمان، ایتالیا و عراق صادر کرد، اما به گفته زرگران این روندی نیست که ما انتظار رشد آن را داشته باشیم.

    وی افزود: «سیاست ما صادرات نیست، بلکه سیاست اصلی رسیدن به خودکفایی است.»

    برچسب ها