عصر خودرو

سکه در تالار حراجی روی میز ماند

عصر بازار- بانک کارگشایی در حالی امروز نیم سکه و سکه تمام را بر روی میز فروش گذاشت که خریداران رغبتی برای خرید ندارند و سالن حراجی برعکس روزهای گذشته بسیار خلوت است.

سکه در تالار حراجی روی میز ماند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبنا ، گزارش میدانی حاکی است، بانک مرکزی در روز جاری نرخ پایه نیم سکه را برای حراجی 739 هزار تومان و سکه تمام را نیز یک میلیون و 479 هزار تومان با احتساب 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده تعیین کرده بود.

    اما بی رغبتی خریداران در سالن حراجی باعث شد نیم سکه که تنها هزار تومان بالاتر از  قیمت پایه 740 هزار تومان فروخته می شد از دور فروش خارج شود. در همین حال نرخ سکه تمام بهار آزادی نیز در این سالن ابتدا با قیمت یک میلیون و 517 هزار تومان و سپس با نرخ یک میلیون و 516 هزار تومان به فروش رسید.

    بی رمقی سالن حراجی در حالی است که پیش فروش سکه بهار آزادی با عاملیت بانک ملی بر اساس بخشنامه بانک مرکزی آغاز شده است. در پی بخشنامه اخیر بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر پیش فروش شش ماهه سکه بهار آزادی با نرخ 14 میلیون ریال و پیش فروش یک ساله سکه بهار آزادی با نرخ 13 میلیون ریال، روش قبلی پیش فروش سکه که از 17 بهمن ماه آغاز شده بود، از امروز متوقف شده است.

    در طرح پیشین بیش از 56 هزار قطعه سکه با پیش دریافت 10 میلیون ریال به ازای هر قطعه سکه پیش فروش شده بود تا ما به التفاوت قیمت آن در زمان تحویل دریافت شود. روش تازه پیش فروش سکه از امروز در 1331 شعبه منتخب بانک ملی ایران عملیاتی شده است.

    برچسب ها