عصر خودرو

نایب رییس انرژی اتحادیه اروپا اعلام کرد :

آمادگی اروپا برای بررسی اتصال ایران به کریدور گاز جنوبی

عصر بازار- نایب رییس انرژی اتحادیه اروپا در کمیسیون اروپایی در یک کنفرانس مطبوعاتی در باکو اعلام کرد این بلوک آماده است درباره امکان متصل شدن ایران به کریدور گاز جنوبی (SGC) مذاکره کند.

آمادگی اروپا برای بررسی اتصال ایران به کریدور گاز جنوبی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا ، ماروس سفکوویچ پس از چهارمین نشست وزیران شورای مشاوره کریدور گاز جنوبی در یک کنفرانس مطبوعاتی اظهار کرد: این امر به استراتژی ایران بستگی دارد زیرا در حال حاضر این کشور عمدتا به افزایش صادرات نفت متمرکز شده است.

    وی گفت: ابراز تمایل کشورهای مختلف برای پیوستن به کریدور گاز جنوبی، گواهی بر اهمیت روزافزون آن به عنوان یک زیرساخت استراتژیک است.

    به گفته سفکوویچ، به مدد این پروژه، اروپا به یک منطقه سرشار از منابع انرژی دسترسی خواهد داشت. وی در ادامه افزود: بخش اروپایی آماده است درباره فرصت‌های بیشتر مربوط به کریدور گاز جنوبی مذاکره کند.

    این مقام اروپایی گفت: این موضوع چندین بار با نمایندگان ایران در میان گذاشته شده است.

    کریدور گاز جنوبی یکی از پروژه‌های اولویت دار برای اتحادیه اروپا بوده و امکان انتقال 10 میلیارد متر مکعب گاز آذربایجان از منطقه دریای خزر از طریق گرجستان و ترکیه به اروپا را فراهم می‌کند.

    در مرحله مقدماتی، گازی که در راستای مرحله دوم توسعه میدان گازی شاه دنیز آذربایجان تولید خواهد شد، منبع اصلی پروژه‌های کریدور گاز جنوبی است. سایر منبع در مراحل بعد d می‌توانند به این پروژه متصل شوند.

    در راستای مرحله دوم شاه دنیز، گاز از طریق توسعه خط لوله قفقاز جنوبی و ساخت خط لوله گاز طبیعی ترانس آناتولی و خط لوله ترانس آدریاتیک، به بازارهای ترکیه و اروپایی صادر خواهد شد.

    برچسب ها