عصر خودرو

عضو کمیسیون تلفیق بیان کرد :

یارانه ۲۳ میلیون در سال آینده حذف می‌شود

عصر بازار- عضو کمیسیون تلفیق با اشاره به تصویب نهایی بودجه هدفمندی یارانه‌ها با مبلغ ۳۰ میلیارد تومان گفت: دولت برنامه‌ای برای شناسایی دهک‌های پردرآمد ندارد و با این وجود باید کمبود منابع را همانند سال‌های گذشته از بانک مرکزی استقراض کند که این روش به هیچ‌وجه صحیح نیست.

یارانه ۲۳ میلیون در سال آینده حذف می‌شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از میزان ، جبار کوچکی‌نژاد در خصوص بررسی نهایی بودجه هدفمندی یارانه‌ها در سال 97، بیان کرد: پیشنهاد دولت برای بخش هدفمندی یارانه‌ها در سال آینده 23 هزار میلیارد تومان بوده که با این حساب حدود 33 میلیون نفر از لیست دریافت یارانه حذف می‌شدند، که با نظر مجلس بودجه هدفمندی یارانه‌ها 7 هزارمیلیارد تومان افزایش و به 30 هزار میلیارد تومان رسید.

    وی در ادامه افزود: منابع افزایش بودجه بخش هدفمندی یارانه‌ها از محل فروش فرآورده‌های نفتی محاسبه خواهد شد، با این شرایط باز هم حدود 23 میلیون نفر از دهک‌های پردرآمد جامعه باید از لیست دریافت یارانه حذف شوند.

    عضو کمیسیون تلفیق در پاسخ به اینکه دولت برنامه‌ای برای شناسایی دهک‌های پردرآمد دارد، اظهار کرد: دولت اعلام کرده که یارانه دهک‌های پر درآمد را حذف نمی کند زیرا توانایی شناسایی این افراد را ندارد و با این شرایط باید کمبود بودجه هدفمندی یارانه‌ها مواجه خواهیم شد و با یک مشکل اساسی روبرو می‌شویم.

    کوچکی‌نژاد تاکید کرد: سقف درآمد سازمان هدفمندی یارانه‌های در بودجه سال آینده به طور کامل تصویب شد و دیگر امکان هیچگونه جابجایی وجود ندارد و در این شرایط دولت یا باید از منابع داخلی استفاده کرده و یا از بانک مرکزی همانند سال‌های گذشته استقراض کند که اصلا روش صحیحی نیست.

    برچسب ها