عصر خودرو

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

دلار بودجه سال آینده ۴۰۰۰ تا ۴۱۰۰ تومان تعیین شد

عصر بازار- عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس درباره روند صعودی نرخ ارز گفت: طبق مصوبه تلفیق قیمت ارز برای سال ۹۷ بین ۴هزار تا ۴۱۰۰ تومان تعیین شده است .

دلار بودجه سال آینده ۴۰۰۰ تا ۴۱۰۰ تومان تعیین شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا ، محمد حسینی درباره روند صعودی نرخ دلار گفت: در افزایش نرخ ارز، مولفه های خاصی دخیل بوده و که بعضی در اختیار دولت و برخی دیگر از اختیار دولت خارج است. زمانی که تقاضا افزایش می یابد و همزمان با مشکلات ارزی روبرو هستیم و همچنین میزان عرضه اندک است افزایش قیمت ایجاد خواهد شد.

    وی ادامه داد: بانک مرکزی اقدامات خوبی را در دستور کار دارد تا این افزایش قیمت حبابی که طی یک ماه اخیر ایجاد شده کاهش دهد.

    این عضو کمیسیون برنامه و بودجه ادامه داد: بانک مرکزی با آن دسته از افرادی که درآمدهایی را از خرید و فروش ارز کسب کردند برخورد کرده است.علاوه بر آن از دیگر برنامه های بانک مرکزی این است که از افرادی که از مسیر خرید و فروش دلار درآمد کسب کرده اند مالیات اخذ کند. باید مدیریت بازار و عرضه بازار بتوانیم کنترل های لازم را انجام دهیم.

    حسینی در واکنش به  اظهارات نوبخت، سخنگوی دولت مبنی بر اینکه "با محاسبات ما قیمت دلار زیر 4 هزار تومان است و در حال حاضر قیمت دلار حباب است،گفت:بر اساس مصوباتی در که کمیسیون تلفیق ایجاد شد، قیمت ارز را بین 4 هزار تا 4100 تومان برای سال آینده تعیین کردیم و این موضوع یکی از عوامل افزایش نرخ ارز در بازار موجود بوده است. اما اینکه ارز کمتر از 4 هزار تومان شود را بعید می دانم. با اقدامات پلیس و بانک مرکزی پیش بینی می کنیم قیمت ارز نسبت به شرایط فعلی کاهش 300 تا 400 تومانی داشته باشد .

    برچسب ها