عصر خودرو

برای حضور در اجلاس گازی تهران؛

وزیر انرژی و صنعت قطر وارد تهران شد

عصر بازار- وزیر انرژی و صنعت قطر برای حضور در سومین اجلاس سران و هفدهمین نشست وزارتی مجمع کشورهای صادرکننده گاز (جی.یی.سی.اف) وارد تهران شد.

وزیر انرژی و صنعت قطر وارد تهران شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار» به نقل از ایرنا، «محمدبن صالح الساده» وزیر انرژی و صنعت قطرو هیات همراه امروز(جمعه) برای حضور در سومین اجلاس سران و هفدهمین نشست وزارتی مجمع کشورهای صادرکننده گاز وارد تهران شدند.
    عباس شعری مقدم معاون وزیر نفت ایران و سفیر قطر در تهران در فرودگاه از وی و هیات همراه استقبال کردند.
    بیژن زنگنه وزیر نفت، ریاست نشست وزارتی فوق العاده مجمع کشورهای صادرکننده گاز (جی یی سی اف) را برعهده خواهد داشت و ریاست هفدمین نشست عادی مجمع کشورهای صادرکننده گاز نیز بر عهده امانوئل ایبه کاچیکوو است که به تازگی به عنوان وزیر نفت نیجریه برگزیده شد.
    کشورهای الجزایر، بولیوی، مصر، گینه استوایی، ایران، لیبی، نیجریه، قطر، روسیه، ترینیداد و توباگو، ونزوئلا، امارات، ١٢عضو اصلی این مجمع جهانی به شمار می روند و هلند، نروژ، عراق، عمان و پرو به عنوان اعضای ناظر در مجمع کشورهای صادرکننده گاز مطرح هستند.
    رئیسان جمهوری آذربایجان و ترکمنستان به عنوان میهمانان و رئیسان جمهوری روسیه، بولیوی، گینه استوایی، نیجریه، ونزوئلا، عراق و نخست وزیر الجزایر در سومین اجلاس سران گازی مجمع کشورهای صادرکننده گاز که دوم آذرماه در سالن اجلاس سران برگزار می شود حضور پیدا می کنند.
    کشورهای عضو مجمع صادرکنندگان گاز، ٤٢ درصد از تولید گاز جهان، ٦٧ درصد از ذخایر گازی جهان، ٣٨ درصد از انتقال گاز با خط لوله و ٨٥ درصد از تجارت گازطبیعی مایع شده (ال ان جی) را در اختیار دارند.
    سومین اجلاس سران، هفدهمین نشست عادی وزارتی، نشست فوق العاده وزارتی و چهارمین نشست گروه عالیرتبه و بیست و چهارمین نشست کمیته اجرایی مجمع کشورهای صادرکننده گاز از ٢٩ آبانماه تا دوم آذرماه امسال در تهران برگزار می شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها