عصر خودرو

قائم مقام وزیر راه بیان کرد :

توافق‌های اقتصادی خوبی میان ایران و هند حاصل شده است

عصر بازار- قائم مقام وزیر راه وشهر سازی در امور بین الملل گفت: مذاکره با هندی ها برای انجام سرمایه گذاری در بخش های مختلف زیرساخت های حمل و نقل ایران از ۲ سال پیش آغاز شده و در حال حاضر توافق های خوبی میان دو کشور در بخش های مختلف صنعتی و اقتصادی حاصل شده است.

توافق‌های اقتصادی خوبی میان ایران و هند حاصل شده است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا ، ' اصغر فخریه کاشان ' روز شنبه افزود: طبق قراردادی های منعقده بین دو طرف تاکنون بخشی از سرمایه گذاری های دولت هند در ایران به بار نشسته و بخشی دیگر در دست اقدام است.
    وی اظهار داشت: سرمایه گذاری 85 میلیون دلاری هندی ها در بندر چابهار برای نصب تجهیزات بندری، استفاده از فاینانس 150 میلیون دلاری دولت هند برای توسعه این بندر و فاینانس 150 میلیون دلاری دهلی نو برای خرید ریل، بخشی از سرمایه گذاری های شرکت های هندی در ایران است.
    وی با بیان این که هم اکنون با شرکت های هندی برای سرمایه گذاری در ایران در حال مذاکره هستیم، گفت: در این مذاکرات تامین مالی فاینانس برای خرید 100 هزار تن ریل و خرید 300 هزار تن شمش فولاد برای تولید ریل ملی در ذوب آهن اصفهان در دستور کار است تا بتوانیم سرمایه گذاری 200 میلیون دلاری شرکت های هندی را در این زمینه در ایران تسهیل کنیم.
    فخریه یادآور شد: بر اساس یکی دیگر از مذاکرات انجام شده، هندی ها با فاینانس 200 میلیون دلاری در تکمیل خط آهن زاهدان - چابهار اظهار تمایل کرده اند و مقرر شده یک شرکت هندی سرمایه مورد نیاز تکمیل این خط را فاینانس (تامین مالی) کند و هم اکنون مذاکرات ما با هندی ها در زمینه انعقاد قرارداد در دستور کار قرار گرفته است.
    قائم مقام وزیر راه وشهر سازی در امور بین الملل افزود: علاوه بر این هم اکنون مذاکرات شرکت های ایرانی و هندی برای ادامه خط آهن زاهدان - چابهار به مشهد و سرخس در دستور کار طرفین است تا در صورت امکان هندی ها در تکمیل ادامه این خط آهن در ایران سرمایه گذاری کنند.
    فخریه کاشان به یک پروژه بزرگ سرمایه گذاری دیگر میان تهران و دهلی نو اشاره کرد و گفت: این پروژه مهم مربوط به تامین مالی خرید 200 لکوموتیو است که نیاز ما را در 15 سال آینده به لکوموتیو تامین خواهد کرد زیرا پس از پیروزی انقلاب اسلامی ما نتوانستیم در این زمینه سرمایه گذاری کنیم و واردات لکوموتیو ایران بسیار محدود بوده است.
    قائم مقام وزیر راه و شهر سازی در امور بین الملل بیان کرد: طبق مذاکراتی که که با هندی داشتیم قرار است بخشی زیادی از این لکوموتیوها با مشارکت شرکت های ایرانی در داخل تولید شود و با ورود شمش فولاد، قرار است ریل ملی در ذوب آهن اصفهان برای تامین نیازهای شرکت راه آهن و شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل ونقل تولید شود.
    وی در پایان با اشاره به سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به هند بیان کرد: خوشبختانه زمینه انعقاد قراردادهای زیاد سرمایه گذاری شرکت های هندی در ایران مهیا شده و امیدواریم با حضور دکتر روحانی در دهلی نو قراردادهایی مناسبی میان دو کشور منعقد شود.
    حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران در راس هیاتی که تعدادی از اعضای دولت از جمله محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه او را همراهی می کنند، عصر پنجشنبه برای دیداری سه روزه به دعوت نارندرا مودی نخست وزیر هند وارد این کشور شد.
    وی سفر خود به هند را از حیدرآباد آغاز کرد.
    گروهی از فعالان اقتصادی بخش خصوصی نیز رئیس جمهوری را همراهی می کنند.
    روحانی امروز (شنبه) با مودی و نیز رئیس جمهوری هند و همچنین وزیر امور خارجه دیدار و در نشست اقتصادی دوجانبه شرکت خواهد کرد.
    مذاکرات رسمی و ملاقات رئیس جمهوری و نخست وزیر هند و هیأت‌های عالی‌رتبه دو کشور قرار است در کاخ حیدرآباد نخست وزیر این کشور برگزار شود.
    روحانی صبح جمعه از یک مجموعه تاریخی به نام هفت گنبدان که نشانگر حضور قدرتمند سلاطین شیعه مذهب قطب شاهیان در این منطقه است بازدید کرد و سپس به اتفاق هیات همراه برای شرکت در آیین عبادی - سیاسی نماز جمعه در «مکه مسجد» شهر حیدرآباد حضور یافت.
    مسلمانان این شهر با تجمع در مسیر حضور رئیس جمهوری ایران، با سر دادن شعارهایی «روحانی خوش آمدی» و « زنده باد ایران، زنده باد هندوستان» از حضور وی در این آیین عبادی - سیاسی استقبال کردند.

    برچسب ها