عصر خودرو

رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد :

یارانه نقدی سال آینده ۴۶ هزار میلیارد تومان است

عصر بازار- رئیس سازمان برنامه و بودجه مبلغ یارانه‌های نقدی برای پرداخت در سال آینده را ۴۶ هزار میلیارد تومان اعلام کرد.

یارانه نقدی سال آینده ۴۶ هزار میلیارد تومان است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، محمدباقر نوبخت در جلسه علنی امروز (شنبه) مجلس گفت: شفاف سازی هر چه بیشتر ارقام و اعداد لایحه بودجه 97 که با موافقت و همکاری دولت مواجه است، شرایط بسیار خوبی را برای سال آینده به وجود می آورد تا مردم از هم ‌اکنون بدانند برای سال 97 مسئولان تقنینی و اجرایی قرار است چه اقدامی برای جامعه انجام دهند.

    وی با بیان اینکه جدول تبصره 14 لایحه بودجه 97 این هدف را به طور شفاف دنبال می کند، ادامه داد: واقعیت این است که دولت در سال آینده چیزی در حد 46 هزار میلیارد تومان یارانه نقدی پرداخت خواهد کرد در حالیکه این مبلغ در سنوات گذشته 42 هزار میلیارد تومان بود و برای افزایش یارانه خانوارها 4 هزار میلیارد تومان اضافه کردیم.

    وی با یادآوری پیشنهاد اولیه دولت در لایحه بودجه 97 گفت: دولت از برنامه از پیش هماهنگ شده با برخی از نمایندگان برای پرداختن به کارهای دیگر مبلغ یارانه‌ها را از 46 هزار میلیارد تومان به 23 هزار میلیارد تومان در لایحه کاهش داد اما این پیشنهاد دولت با موافقت مجلس روبرو نشد و حتما نمایندگان فهیم صلاح مردم را بهتر تشخیص می دهند.

    نوبخت یادآور شد: بنده به عنوان رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام کردم که دولت با تصمیم مجلس هماهنگ خواهد شد و مستقلا اقدامی را در این خصوص انجام نخواهد داد.

    نوبخت با اشاره به پیشنهاد حمیدرضا حاجی بابایی مبنی بر تعیین سقف 41 هزار میلیارد تومانی برای یارانه نقدی گفت: با پیشنهاد 41 هزار میلیارد تومانی مشروطی که ایشان دادند که البته پیشنهاد معقولی است هم موافقیم، هرچند که این عدد با 46 هزار میلیارد تومان مدنظر دولت فاصله دارد و باید برای افرادی که مستغنی هستند، فکری بکنیم.

    نوبخت متذکر شد: اگر یارانه 23 یا 30 هزار میلیارد تومانی تصویب می‌شد که یارانه‌ نقدی نیم یا بیش از نیمی از یارانه بگیران برای سال آینده حذف می شد.

    پس از صحبت‌های نوبخت و نمایندگان موافق و مخالف و اخطار سه نماینده مجلس، با پیشنهاد حاجی‌بابایی مبنی بر تعیین سقف 41 هزار میلیارد تومانی برای یارانه نقدی سال 97،  با 81 رای موافق 123 رای مخالف و 5 رای ممتنع از مجموع 209 نماینده حاضر در جلسه بابایی مخالفت شد.

    برچسب ها