عصر خودرو

راهکار سوق نقدینگی به بازار سرمایه چیست؟

عصر بازار- سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی دلایل نوسانات شاخص بورس را در مدت اخیر تشریح کرد.

راهکار سوق نقدینگی به بازار سرمایه چیست؟
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از خبرگزاری خانه ملت, رحیم زارع درباره وضعیت بورس گفت:شاخص بورس در هفته اخیر در مجموع روند صعودی داشت به نحوی که شاخص روی رقم 98 هزار و 347 واحد ایستادهرچند که رشد شاخص معمولا کمتر از 300 واحد بود.

    سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، ادامه داد:التهابات ارزی اخیر بازار بورس را تحت تاثیر قرار داد و باعث شد بخشی از نقدینگی از بازار بورس به بازار ارز منتقل شود که البته این موضوع تبعات مناسبی برای اقتصاد کشور به همراه ندارد.

    اقتصاد کشور از سوق نقدینگی به بازار بورس منتفع می شود

    نماینده مردم آباده، بوانات و خرم بید در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم تقویت بخش مولد اقتصاد کشور، ادامه داد:برای جلوگیری از رونق بازار سوداگری باید بازار سرمایه کشور تقویت شود به نحوی که این انگیزه در جامعه ایجاد شود که نقدینگی بیشتری به بازار بورس سوق داده شود.

    زارع  تصریح کرد:افزایش قیمت جهانی فلزات، نفت و همچینین نرخ ارز در رشد شاخص بورس موثر بوده است اما نباید فراموش کرد زمانی می توان گفت شاخص بورس از رشد مطلوبی برخوردار بوده که افزایش شاخص متاثر از رشد سودآوری شرکت های بورسی باشد.

    وی ادامه داد:باید شرکت های بورسی صورت های مالی خود را براساس استانداردهای مالی بین المللی منتشر کنند تا زمینه جذب سرمایه های بیشتر در بورس فراهم شود.

    سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد:اگر حمایت های بیشتری از بازار سرمایه انجام شود زمینه تامین نقدینگی مورد نیاز برخی واحدهای تولیدی  از طریق بازار سرمایه فراهم می شود

    برچسب ها