عصر خودرو

با اعلام بانک مرکزی؛

مبادلات ارزی از فردا الکترونیکی می‌شود

عصر بازار- سامانه جدید ارزی از فردا به صورت آزمایشی آغاز به کار می‌کند و خریداران و فروشندگان ارز می‌توانند متناسب با نیازهای خود نسبت به انجام عملیات ارزی در محیط الکترونیک اقدام کنند.

مبادلات ارزی از فردا الکترونیکی می‌شود
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،تداوم رشد نرخ ارز در بازار طی چند هفته گذشته دولت و بانک مرکزی را بر آن داشت تا اقدامات ویژه‌ای را برای کنترل بازار ارز انجام دهند. بر این اساس با همکاری و هماهنگی بین بانک مرکزی قوه قضائیه، نیروی انتظامی، سازمان امور مالیاتی و سایر دستگاه های ذیربط نسبت به شناسایی سفته بازان و سوداگران بازار ارز اقدامات جدی انجام و بخش آثار التهابی از سوی سوداگران متوقف شده است.

    همچنین سه اقدام توسط شبکه بانکی شامل انتشار اوراق گواهی سپرده با نرخ سود 20 درصد، انتشار اوراق گواهی سپرده مبتنی بر ارز با نرخ سود 4 و 4.5 درصد و طرح پیش فروش سکه بهار آزادی از طریق شعب منتخب بانک ملی انجام می‌شود.

    همزمان با این اقدامات سامانه جدید ارزی نیز از فردا آغاز به کار می‌کند.

    ولی اله سیف رئیس کل بانک مرکزی با اعلام این خبر گفته است: سامانه جدید ارزی از روز شنبه 28بهمن به صورت آزمایشی شروع به کار خواهد کرد. با استفاده از این سامانه خریداران و فروشندگان ارز متناسب با نیازهای خود نسبت به انجام عملیات ارزی در محیط الکترونیک اقدام می کنند. همچنین به تدریج صرافی ها و سایر بازیگران بازار ارز به این سامانه متصل خواهند شد و این سامانه امکان کنترل و مدیریت بازار ارز برای سیاستگذار و امکان فعالیت شفاف را برای متقاضیان ارز فراهم می‌کند.

    برچسب ها