عصر خودرو

دلار، عامل گرانی سکه

عصر بازار- در هفته ای که گذشت نوسانات دلار ادامه پیدا کرد و قیمت سکه تمام نیز با جهش کم سابقه تا یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان هم پیش رفت تا رکوردش شکسته شود.

دلار، عامل گرانی سکه
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، دلار آمریکا در هفته گذشته با نوساناتی همراه شد؛ به طوری که تا میانه های هفته روند افزایشی داشت و در آخر هفته تا حدودی نزولی شد. از سوی دیگر بازار سکه به شکل کم سابقه ای دستخوش افزایش قیمت شد و رکوردشکنی کرد.

    دلار در شروع هفته با نرخ حدود 4750 تومان کار خود را آغاز کرد. در ادامه از مرز 4800 تومان عبور کرد و در میانه هفته به بالاترین قیمت خود رسید و به 5000 تومان نزدیک شد. اما در ادامه نرخ دلار در مسیر کاهشی البته با شیب آرام قرار گرفت؛ به طوری‌که در روز چهارشنبه به حدود 4820 تومان رسید و در آخرین روز هفته 4790 تومان در بازار معامله شد تا در مجموع هفته نسبتا پر نوسانی برای این ارز رقم بخورد.
    اما هفته ای که گذشت هفته خاصی برای سکه بود. نرخ سکه تمام به شکل کم سابقه ای افزایش پیدا کرد. سکه تمام در شروع هفته یک میلیون و 542 هزار تومان در بازار آزاد فروخته شد. سکه در ادامه جهش خود را آغاز کرد و به یک میلیون و 575 هزار تومان رسید و در روز چهارشنبه به نقطه اوج خود رسید و تا یک میلیون و 600 هزار تومان هم پیش رفت که بالاترین نرخ در تاریخ قیمت سکه محسوب می‌شود.
    در مجموع بررسی نرخ سکه تمام نشان می دهد که این نوع سکه در هفته جاری حدود 60 هزار تومان افزایش قیمت پیدا کرد.

    محمد کشتی آرای - عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران - معتقد است که مهمترین عامل رشد قیمت سکه افزایش قیمت دلار در روزها و هفته های اخیر است که بر بازار سکه هم اثر گذاشته است.

    به گفته وی، از طرف دیگر میزان تقاضا در بازار سکه افزایش پیدا کرده است و سرمایه های خرد و کوچک نیز به سمت بازار سکه سوق پیدا کرده اند.

    برچسب ها