عصر خودرو

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور:

درآمد مالیاتی از فروش نفت در سال ۹۵ بیش‌تر شد

عصر بازار- رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: سال گذشته درآمد مالیاتی ۱۵۰ درصد بیشتر از درآمد‌های نفتی به دست آمد.

درآمد مالیاتی از فروش نفت در سال ۹۵ بیش‌تر شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس، سید کامل تقوی نژاد رئیس سازمان امور مالیاتی کشور در حاشیه نشست مالیاتی سازمان ملل گفت: 150 درصد بیشتر از درآمدهای نفتی درآمد مالیاتی داشتیم.

    وی در ادامه افزود: تاکید جدی در نشست سازمان ملل بر این موضوع بود که باید بیش از 15 درصد از تولید ناخالص داخلی به مالیات اختصاص یابد.

    معاون وزیر اقتصاد گفت: در نشست های سازمان ملل مطرح شد که در اسکاندیناوی این عدد به 40 و در آمریکا به 25 درصد می رسد که البته طبق اعلام مسوولان نشست، آمریکایی ها مالیات واقعی را پرداخت نمی کنند و باید افزایش یابد.
    رئیس سازمان امور مالیاتی نسبت مالیات بر تولید ناخالص داخلی در ایران را 8 درصد اعلام کرد و گفت، البته قرار است در پایان برنامه به نسبت معقول متوسط جامعه جهانی یعنی یازده درصد برسد.
    تقوی نژاد گفت: با پیروی از سیاست های اقتصاد مقاومتی در سال 95 درآمدهای مالیاتی 150 درصد درآمدهای نفتی شد و از آن پیشی گرفت.
    رییس سازمان امور مالیاتی گفت: نفت متعلق به همه نسل هاست و نسل های آینده هم باید بتوانند از آن استفاده کنند.
    معاون وزیر اقتصاد تاکید کرد: افزایش مالیات از طریق فشار به مودیان موجود به دست نیامد و در سال گذشته ده هزار میلیارد تومان از طریق مبارزه قاطع و جدی با فرار مالیاتی و شناسایی سیصد هزار مودی جدید که سابقه ای در پرداخت نشدند حاصل شد.
    رئیس سازمان امور مالیاتی مناطق کمتر توسعه یافته را دارای مشوق های مالیاتی خواند و افزایش تولید و اشتغال و صادرات را محور برنامه های سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد.

    برچسب ها