عصر خودرو

یک عضو کمیسیون اقتصادی:

بانک مرکزی باید بازار ارز را تنظیم کند

عصر بازار- یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس معتقد است که موضوع ارز در دست بانک مرکزی است و این بانک مرکزی است که باید بازار را تنظیم کند.

بانک مرکزی باید بازار ارز را تنظیم کند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا, احمد انارکی محمدی  با اشاره به نوسانات اخیر در بازار ارز گفت: سالانه در پایان سال و آغاز سال جدید قیمت ارز به میزانی افزایش پیدا می کند که یک اثر روانی دارد ولی بعد از آن قیمت‌ها کاهش پیدا می‌کند. این موضوعی بود که رییس کل بانک مرکزی مطرح کرد. آقای سیف گفته بود که این طبیعی است و ما هر سال این موضوع را داریم.

    این عضو کمیسیون اقتصادی افزود: اخیرا نوسانات قیمت ارز شدید شد و قیمت از آن نرخی که آقای سیف گفت بالاتر رفت. یکی دو جلسه هم وزیر و رئیس بانک مرکزی را خواستیم و همه قول دادند که این قیمت کاهش پیدا می کند ولی متاسفانه نه تنها قیمت کاهش پیدا نکرد بلکه از طرفی افزایش پیدا کرد.

    انارکی با بیان اینکه قیمت ارز با معیشت مردم مرتبط است، گفت: مجلس و به ویژه کمیسیون اقتصادی حتما باید این موضوع را به زودی بررسی کنند. عقیده دارم که ارز دست بانک مرکزی است. انتظار است بانک مرکزی بازار ارز را تنظیم کند، ولی اینکه چرا این اتفاق نمی افتد جای سوال است.

    برچسب ها