عصر خودرو

رئیس اتحادیه کسب و کارهای اینترنتی مطرح کرد:

لزوم یکپارچه شدن متولی نظارت بر کسب‌وکارهای اینترنتی

عصر بازار- رئیس اتحادیه کسب و کارهای اینترنتی گفت: با تشکیل این اتحادیه صدور مجوز برای کسب‌وکارهای اینترنتی برعهده این اتحادیه است و برخی کسب‌وکارهای اینترنتی که پیش از این از اتاق اصناف مجوز کسب دارند بعد از انقضای آن باید از اتحادیه جدیدالتأسیس مجوز بگیرند.

لزوم یکپارچه شدن متولی نظارت بر کسب‌وکارهای اینترنتی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس، کرمی در نخستین نشست خبری این اتحادیه از لزوم اخذ مجوز برای تمامی کسب و کارهای اینترنتی از این اتحادیه خبر داد و گفت: با تشکیل این اتحادیه تمامی کسب‌وکارهایی که در فضای اینترنت قصد فعالیت دارند باید از این اتحادیه مجوز بگیرند و مجوز ارائه شده از سوی این اتحادیه تمامی موضوعات قانونی لازم برای فعالیت در اینترنت را در بر خواهد گرفت.

    وی تأکید کرد: البته کسب و کارهایی که قصد دارند هم در فضای مجازی و هم به صورت فیزیکی فعالیت کنند باید برای بخش فعالیت فیزیکی خود از اتحادیه صنف مربوطه نیز مجوز بگیرند.

    به گفته کرمی، در حال حاضر برخی کسب و کارهای اینترنتی ایران از اتاق اصناف مجوز دارند که پس از انقضای مجوز باید مجوز جدید از این اتحادیه بگیرند.

    رئیس اتحادیه کسب و کارهای اینترنتی مهم‌ترین اقدام اتحادیه تازه تأسیس را مشخص کردن حدو مرز کسب‌وکارهای سنتی از فیزیکی عنوان کرد و گفت: موضوعات دیگری از جمله بیمه و مالیات کسب‌وکارهای اینترنتی در دستور کار اتحادیه قرار دارد.

    وی بر لزوم مشخص کردن حدومرزهای کسب‌وکارهای سنتی و اینترنتی تأکید کرد و گفت: در پیشنهاداتی که به هیأت عالی نظارت ارائه خواهد شد مرز فعالیت‌ها را مشخص می‌کنیم و برای مثال با قوانین فعلی یک اتحادیه سنتی با قوانین خودشان دفتر یک کسب و کار اینترنتی را در شهری می‌بندند و هفته بعد ما با قوانین خودمان آن دفتر را باز می‌کنیم که با مشخص شدن مرز فعالیت‌ها از این موضوعات عبور خواهیم کرد.

    کرمی در پاسخ به این سؤال که درباره کسب‌وکارهای فیزیکی هر اتحادیه‌ای که به صنف خود مجوز فعالیت می‌داد وظیفه نظارت را هم برعهده داشت و در رده بالاتر بازرسی اصناف و سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کننده بر فعالیت اصناف فیزیکی نظارت می‌کرد. با تشکیل اتحادیه کسب‌وکارهای اینترنتی وضعیت نظارت بر فعالیت کسب‌وکارهای آنلاین و پیگیری شکایت مردم از این کسب‌وکارها با چه نهادی خواهد بود، اظهار داشت: در حال حاضر نظارت بر فعالیت کسب‌وکارهای اینترنتی به اتحادیه کسب‌وکارهای اینترنتی نمی‌آید و از سمت نماد اعتماد الکترونیکی پیگیری می‌شود که در پیشنهاداتی که به هیأت عالی نظارت ارائه می‌کنیم این موضوع دیده می‌شود که نظارت و پیگیری شکایت از فعالیت‌های کسب‌وکارهای اینترنتی در همین اتحادیه به صورت یکپارچه انجام شود.

    برچسب ها