عصر خودرو

مدیرکل مرکز مدیریت بدهی های دولت:

امسال ۳۰۰هزار میلیارد ریال اوراق بدهی دولت منتشر شد

عصر بازار- مدیرکل مرکز مدیریت بدهی ها و تعهدات عمومی دولت گفت: امسال انتشار اوراق بدهی دولتی بر اساس قانون بودجه تا ۳۴۰هزار میلیارد ریال تعیین شد که تاکنون ۳۰۰ هزار میلیارد ریال آن منتشر شده است.

امسال ۳۰۰هزار میلیارد ریال اوراق بدهی دولت منتشر شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا, مهدی بنانی در سومین همایش آشنایی با اسناد خزانه اسلامی در محل اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد که با حضور کارشناسان و ذیحسابان دستگاه ها برگزار شد، این مطلب را بیان کرد.
    وی افزود: امسال افزون بر 95 هزار میلیارد ریال اوراق بر اساس بند «ه» تبصره پنج قانون بودجه سال 96، تنها در قالب اسناد خزانه اسلامی منتشر می شود.
    وی اضافه کرد: دولت برای تسویه بدهی‌های مسجل خود با حفظ قدرت خرید مردم ، بابت طرح ‌‎های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و مابه‌التفاوت قیمت تضمینی محصولات کشاورزی با قیمت فروش در بورس اسناد خزانه اسلامی به قیمت اسمی و سررسید معین به طلبکاران واگذار می‏ کند.
    مدیرکل مرکز مدیریت بدهی ها و تعهدات عمومی دولت با بیان اینکه اسناد اسلامی از مالیات معاف است ، تاکید کرد: این اسناد عملا از سال 1393 طراحی و شروع شد که استارت تأسیس بازار بدهی در کشور بود که در ادامه سایر ابزار و اوراق نیز به کمک آن آمد.
    بنایی تصریح کرد: اسناد خزانه با سررسید کمتر از یک سال است که برای نخستین بار اجازه داده شد، برای مدیریت نقدینگی اوراق منتشر شود و فلسفه اصلی این بود که در 6 ماه اول سال پروژه‌های عمرانی را از لحاظ مالی تامین کند و در 6 ماه دوم که دولت به منابع مالی خود دسترسی پیدا می‌کند، اسناد را از محل این منابع تسویه کند و بدین ترتیب فاصله بین منابع و مصارف دولت درست مدیریت می‌شود.
    وی ادامه داد: در واقع انتشار اسناد برای استفاده در پروژه‌های عمرانی موجب شد در فصل مناسب منابع در اختیار قرار گیرد و در فصل بعدی اسناد تسویه شود.
    این مسئول تاکید کرد: بازار بدهی ، نقش مدیریت برخی سوداگری ها در عرضه سپرده ها و کمک به مدیریت سرمایه را انجام می دهد و به مرور موجب آرامش در بازار خواهیم بود که نمونه آن بازار مسکن و طلا قابل مشاهده است.
    سومین همایش آشنایی با اسناد خزانه اسلامی بعد از 2 روز همایش حسابداری تعهدی در یزد برگزار شد.
    در این همایش که مسئولان وزارت امور اقتصادی و دارایی، ذیحسابان و کارشناسان ارشد مالی دستگاه های اجرایی یزد حضور داشتند، آموزش های لازم در زمینه های مسائل مالی و تخصصی، رفع چالش های حوزه مالی دستگاه های اجرایی مورد بررسی قرار گرفت.
    نحوه تغییر مبنای حسابداری نقدی به تعهدی، انواع صورت های مالی و لزوم ارائه آن از طریق سامانه های الکترونیکی « سماد» و «سناما»، نحوه تهیه فرم عملکرد و صورت های مالی و ثبت دقیق مطالبات و بدهی های دولت از دیگر مباحث طرح شده در این همایش بود.

    برچسب ها