عصر خودرو

کاهش واردات نفت کره جنوبی از ایران

عصر بازار- واردات نفت خام کره جنوبی از ایران ۴۷ درصد در ژانویه امسال نسبت به ژانویه سال گذشته کاهش یافت و به ۹۵۰ هزار و ۱۳ تن یا معادل ۲۲۴ هزار و ۶۳۲ بشکه در روز رسید.

کاهش واردات نفت کره جنوبی از ایران
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، کاهش واردات نفت کره جنوبی از ایران که در ژانویه به پایین‌ترین میزان در 15 ماه اخیر سقوط کرد، تا حدودی منعکس کننده از دست رفتن نفتکش سانچی پس از برخورد با یک کشتی‌ باری چینی بود. این کشتی حامل 136 هزار تن میعانات ایران به مقصد کره جنوبی بود که قرار بود به شرکت پتروشیمی "هان ووآ توتال پتروشیمی" تحویل داده شود. در این سانحه، هیچ یک از 32 خدمه کشتی نجات نیافتند.

    کره جنوبی که پنجمین واردکننده بزرگ نفت در جهان است، عمدتا میعانات ایران را خریداری می‌کند و خریدش از ایران پس از بر چیده شدن تحریم‌ها در سال 2016، افزایش یافته است.

    اما  واردات میعانات کره جنوبی از ایران از نوامبر سال 2017 که صادرات ایران به دلیل تعمیرات در میدان گازی پارس جنوبی کاهش یافت، با افت مواجه شد.

    ایران در رقابت با عربستان سعودی و حفظ مشتریان آسیایی، قیمت فروش رسمی نفت خود را در فوریه کاهش داد.

    آمار گمرکی کره جنوبی نشان داد در مجموع، کره جنوبی 13.25 میلیون تن یا معادل 3.13 میلیون بشکه در روز نفت در ژانویه وارد کرد که 7.1 درصد در مقایسه با 12.37 میلیون تن در مدت مشابه سال میلادی گذشته افزایش  داشت.

    برچسب ها