عصر خودرو

یارانه بهمن ماه امشب واریز می شود

عصر بازار- سرپرستان خانوارها ساعت ۲۴ امشب (بیست و ششم بهمن ماه) می توانند یارانه نقدی مرحله هشتاد و چهارم را دریافت کنند.

یارانه بهمن ماه امشب واریز می شود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، رییس سازمان برنامه و بودجه چهارم مهرماه امسال گفت: پرداخت یارانه ها در سال 1397 هدفمند می شود.
    محمدباقر نوبخت افزود: منابع حاصل از هدفمندی یارانه ها از 2مرجع تهیه می شود؛ یکی از محل افزایش قیمت ها و دیگری کمک های خزانه عمومی است که به صورت نقدی و غیرنقدی بین خانواده ها تقسیم می شود.
    وی افزود: این میزان پارسال 480 هزار میلیارد ریال بود که حدود 320 هزار میلیارد ریال آن سهم سازمان هدفمندی یارانه ها می شد و بقیه آن یعنی نزدیک به 120-100 هزار میلیارد ریال آن از خزانه برداشته شد.
    بر پایه گزارش تفریغ بودجه 1395 کل کشور که چهارم بهمن ماه امسال در مجلس شورای اسلامی خوانده شد، در لایحه بودجه سال آینده به سبب کاهش منابع هدفمندی یارانه ها، حذف حدود 10 میلیون نفر از یارانه بگیران پیش بینی شده است؛ پارسال نیز یارانه 336 هزار و 618 نفر قطع شد.
    پارسال منابع تحقق یافته برای اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها 446 هزار و 300 میلیارد ریال بود که 314 هزار و 580 میلیارد ریال آن از محل اصلاح قیمت حامل های انرژی و 131 هزار و 720 میلیارد ریال از محل بودجه عمومی دولت تامین شد.
    بر اساس این آمار حدود 93 درصد منابع وصولی به عنوان یارانه نقدی و غیرنقدی و هفت درصد به تولید و سلامت اختصاص یافت.

    برچسب ها