عصر خودرو

معاون وزیر صنعت خبر داد :

رکورد تولید را در برخی حوزه ها شکستیم

عصر بازار- رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران از شکستن رکورد تولید برخی حوزه های صنعتی در سال ۹۵ و افزایش تولید در سال جاری خبر داد.

رکورد تولید را در برخی حوزه ها شکستیم
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از میزان ، منصور معظمی اظهار کرد: دستیابی به رکورد تولید 63 هزار تن انواع محصولات فولادی در مجتمع صنعتی اسفراین با رشد 50 درصدی نسبت به سال 94 در شروع دولت دوازدهم امکان پذیر شد.

    وی اضافه کرد: همچنین دستیابی به رکورد تولید با رشد 100 درصدی در تولید 25 هزار تن انواع لوله های جداری چاههای نفت در لوله گستر اسفراین نیز رکورد قابل توجهی بود که به آن دست یافتیم و در این زمینه توانستیم به رشد بیش از 100 درصدی فروش لوله های مصرفی صنعت نفت و گاز در 10 ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل برسیم.

    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت به پروژه ها و اقدامات در دست اجرا اشاره کرد و گفت: پیگیری پیشبرد 20 طرح سرمایه گذاری صنعتی با حجم سرمایه گذاری حدود 100 هزار میلیارد ریال و نیز برنامه ریزی برای افزایش اشتغال مستقیم حدود 15 هزار نفر در حوزه های طرحها و شرکتهای سازمان و پیگیری و عملیاتی شدن بیش از 20 تفاهم نامه ، موافقت نامه و قرار داد همکاری با شرکتهای بین المللی در حوزه های مختلف صنعتی در طی دولت یازدهم و دوازدهم از ماموریت‌های ایدرو است.

    معظمی ادامه داد: با شروع دولت دوازدهم توانستیم به برخی اهداف صنعتی دست یابیم که بازنگری قانون توسعه و حمایت از صنایع دریایی و تدوین برنامه های عملیاتی مبتنی بر سند راهبردی صنایع دریایی، برگزاری مناقصه تولید 630 دستگاه واگن مترو و تحقق بیش از 77 درصد پیشرفت فیزیکی پروژه فاز 14 پارس جنوبی تا انتهای دی‌ماه از آن جمله اند.

    وی اظهار کرد: همچنین تاسیس شرکت توسعه صنایع نفت و گاز گسترش ایرانیان و آغاز عملیات اجرایی پروژه E&P در بخش نفت و گاز و نیز امضای قرارداد مطالعات میدان نفتی سوسنگرد میان شرکت توسعه صنایع نفت و گسترش ایرانیان و HOT ENG اتریش در آذر ماه سال جاری از دیگر برنامه هایی بود که ایدرو در سال جاری به انجام رساند.

    معاون وزیر صنعت ،معدن و تجارت در ادامه گفت و گو ضمن اشاره به آغاز برخی پروژه‌ها از سوی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران یادآور شد: با شروع دولت تدبیر و امید برنامه هایی توسعه ای را در ایدرو آغاز کردیم که آغاز بهره برداری از فازهای17 و 18 پارس جنوبی توسط کنسرسیومی به رهبری ایدرو و به ارزش بیش از 4 میلیارد دلار در فروردین 96 از آن جمله بود که توسط رئیس جمهور افتتاح شد.

    موفقیت در دستیابی به دانش فنی تولید در مقیاس صنعتی انواع غشاء و ماژولهای ممبران و تجاری سازی آن برای استفاده در صنعت تصفیه و شیرین سازی آب، اجرای طرح نوسازی قند درفول و تحویل به مالک بخش خصوصی در دولت یازدهم و راه اندازی واحد در آذر ماه سال جاری وتولید حدود 1.3 میلیون دستگاه خودرو در سال 95 و نیز افزایش 38 درصدی نسبت به سال 94 و از سویی دستیابی به رشد 17 درصدی تولید خودرو طی 10 ماهه اول سال جاری برنامه هایی است به گفته معظمی از سوی ایدرو صورت گرفته است.

    رئیس هیات عامل ایدرو یادآور شد: تکمیل و بهره برداری از طرح حوض های خشک کشتی سازی بندر عباس با ظرفیت تعمیر سالانه 120 هزار تن انواع کشتی در منطقه ویژه اقتصادی کشتی سازی خلیج فارس نیز در دولت دوازدهم به وقوع پیوست.

    قراردادهای منعقد شده برای اجرای طرح‌های صنعتی دیگر موضوع مورد اشاره معظمی در گفت و گوی امروز بود،

    وی گفت: انعقاد قرار داد چارچوب همکاری تولید مشترک خودرو با مشارکت ایدرو ، ‌رنو و شریک ایرانی بخش خصوصی به ارزش 660 میلیون یورو و امضای قرارداد تولید مشترک واگن با مشارکت شرکتهای داخلی و خارجی واگن ساز ( آلستوم فرانسه و ترنس مش هولدینگ روسیه ) مرداد ماه سال جاری از فعالیتهای شاخص حوزه قراردادهای صنعتی محسوب می شوند.

    وی با اشاره به قراردادهای امضا شده در حوزه کشتی سازی تصریح کرد : با انعتقاد قرار داد تولید و تعمیر کشتی های پهن پیکر با مشارکت ایدرو و شرکتهای ملی نفتکش و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و اجرای طرح بر اساس ساختار 20 درصدی مشارکت ایدرو ، 40 درصدی شرکت ملی نفتکش و 40 درصدی کشتیرانی ، اعتماد به توان داخلی قوت بیشتری یافت.

    معظمی افزود: درکنار این قراردادها توانستیم با جلب مشارکت شرکت پانچ بلژیک برای تولید سالانه 160 هزار دستگاه گیربکس اتوماتیک با سرمایه گذاری 35 میلیون یورو به توافق برسیم و این مشارکت از اسفند ماه سال گذشته آغاز شد.

    معاون وزیر صنعت ،‌معدن و تجارت با بیان اینکه یکی از اولویت‌های سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی است افزود: ایدرو متولی سه شهرک و منطقه ویژه اقتصادی گرمسار، جهرم و کاوش است و همزمان با واگذاری زمین های منطقه بر ایجاد و تجهیز زیرساخت‌های مورد نیاز تاکید دارد.

    به گفته وی، واگذاری 13 هکتار از زمینهای منطقه ویژه اقتصادی گرمسار به سرمایه گذاران، اجرای پروژه هایی برای تامین زیرساخت‌های حیاتی منطقه ویژه اقتصادی جهرم و ساخت ساختمان گمرک ، تهیه طرح تفصیلی و نقشه توپوگرافی بزرگ مقیاس اراضی محل احداث واحدهای کارگاهی و نیز تهیه اسناد مناقصه احداث این واحدها در شهرک تحقسقاتی کاوش از اقدامات این سازمان برای توسعه فعالیت‌های سرمایه گذاری در این مناطق بوده است.

    معظمی تاکید کرد: این سازمان برای توسعه مدیریت در صنعت نیز برنامه هایی را در دست اجرا دارد و اجرای طرح پرورش مدیران در کلاس جهانی و برگزاری 2.5 میلیون نفر ساعت آموزش طی ده ماهه سال جاری از آن جمله است.

    برچسب ها