عصر خودرو

تقاضا برای گاز در بازار آسیا ۴۰ درصد افزایش یافت

عصر بازار- در حالی که قبلا تصور می شد برطرف شدن مازاد عرضه ال ان جی در بازار سال ها طول خواهد کشید، افزایش تقاضا برای خرید گاز از سوی چین، هند و کشورهای جنوب شرق آسیا در حال کاهش این مازاد است.

تقاضا برای گاز در بازار آسیا ۴۰ درصد افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم ، در حالی که قبلا تصور می شد برطرف شدن مازاد عرضه ال ان جی در بازار سال ها طول خواهد کشید، افزایش تقاضا برای خرید گاز از سوی چین، هند و کشورهای جنوب شرق آسیا در حال کاهش این مازاد است. بدین ترتیب این افزایش تقاضا فرصت حضور تولید کنندگان جدید از شرق آفریقا تا آمریکای شمالی را در بازار گاز آسیا فراهم می سازد.

    آمارهای موسسه ایکون نشان می دهد میزان واردات ال ان جی در جهان از سال 2015 به این طرف با رشدی 40 درصدی به حدود 40 میلیارد متر مکعب در ماه رسیده است. این رشد تقاضا در سال 2017 سرعت بیشتری گرفته و میزان واردات به لطف افزایش تقاضای چین، کره جنوبی و ژاپن یک پنجم افزایش یافته است.

    به دنبال توسعه قابل توجه تاسیسات تولید گاز در کشورهای جهان از ابتدای دهه 2000 میلادی، بازار ال ان جی آسیا از سال 2015 با مازاد عرضه مواجه بوده است. اما سیاست حرکت به سوی افزایش مصرف گاز در چین در سال گذشته و همچنین رشد قوی اقتصادی در کشورهای آسیایی موجب رشد تقاضا شده است. همچنین سرمای هوا در زمستان امسال در دو برابر شدن قیمت ال ان جی در معاملات فوری از اواسط سال 2017 موثر بوده است.

    با توجه به ادامه برنامه گازی سازی صنایع چین و تاخیر در چند پروژه صادرات گاز، انتظار می رود بازار ال ان جی تا پایان سال 2018 در وضعیت متوازن باقی بماند.

    جون نیشیزاوا، معاون بخش انرژی شرکت میتسوبیشی ژاپن گفت: «وضعیت متوازن بازار گاز تداوم خواهد داشت زیرا تقاضا در حال افزایش است و پروژه هایی که قرار بود به بهره برداری برسند به تاخیر افتاده اند.» از جمله این پروژه ها می توان به پروژه پایانه صادرات ال ان جی کامرون در لوئیزیانای آمریکا و پروژه فری پورت ال ان جی در تگزاس اشاره کرد.

    برچسب ها