عصر خودرو

رییس سازمان خصوصی سازی:

سهام واگذار شده به بی‌تعهدها پس گرفته می‌شود

عصر بازار- رییس سازمان خصوصی سازی گفت: با همان قاطعیت که از خریداران حمایت می‌کنیم، در صورت عدم ایفای تعهدات، سهام واگذار شده را پس می‌گیریم.

سهام واگذار شده به بی‌تعهدها پس گرفته می‌شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا، عبدالله پوری حسینی پیرامون دلیل شکست در برخی واگذاری‌ها و ناتوانی خریداران در تسویه اقساط که به ناچار عرضه مجدد بلوک‌های مدیریتی و کنترلی این دارایی‌ها را در پی داشته، گفت: این موضوع فقط مختص شرکت‌های خصوصی شده نیست، بلکه شرکت‌های اساساً خصوصی ایجاد شده و شرکت‌های دولتی مانده نیز دچار مشکلاتی می‌شوند که بعضاً این مشکلات خارج از اراده مالکان آن شرکت است.

    رییس کل سازمان خصوصی سازی با بیان اینکه باید اتفاق‌هایی که در شرکت خصوصی سازی شده پس از واگذاری رخ داده را بررسی کرد که آیا ناشی از ضعف و سستی مالکان بوده یا خارج از اراده آن‌ها عنوان کرد: برای همه شرکت‌هایی که دچار مشکل شده‌اند، از جمله ذوب آهن ، هپکو ،حمل و نقل بین المللی خلیج فارس یا مخابرات و غیره ساعت‌ها حرف دارم.

    پوری حسینی ادامه داد: در مورد واحدهای خصوصی سازی شده که فرآیند واگذاری آن‌ها ایرادی نداشته، نوعاً به این نتیجه رسیدم که به دلیل اراده‌هایی خارج از اراده مدیران در این شرکت‌ها اتفاق‌هایی رخ داده است.

    وی با تاکید بر لزوم دریافت بازخوردهای فعالان کسب و کار از سوی دولت، گفت: این مشکلات نه تنها برای شرکت‌های اصل چهل و چهاری بلکه برای شرکتی که خصوصی متولد شده و امروز به مشکلی برخورده نیز وجود دارد و عمده آن مربوط به دولتمردانی است که باید برای حل آن یک تصمیم بگیرند.

    رییس کل سازمان خصوصی سازی با تاکید بر اینکه باید برای تصمیم گیری دولتمردان در حل مشکلات با ارائه راهکارها و بازخوردهای کسب و کار کمک کرد، اظهار داشت: سازمان خصوصی سازی در جایی که خریدار به تعهدات خود عمل نمی‌کند، با همان قاطعیت که از آن‌ها در فرآیند واگذاری‌ها حمایت می‌کرده با همان قاطعیت نیز سهام واگذار شده را پس می‌گیرد.

    برچسب ها