عصر خودرو

از ۱۹ اسفند ۹۱ تا کنون رقم خورد؛

عبور ارزش کل معاملات بازار فیزیکی از مرز ۲۷ هزار میلیارد ریال

عصر بازار: در جریان معاملات روز چهارشنبه ۲۷ آبان ۹۴، در تابلوی سلف موازی استاندارد برق بازار مشتقه، ۲۴ هزار و ۸۴۴ قرارداد در قالب ۳۹۹ معامله و معادل با ۵۱۹ هزار و ۹۸۴ مگاوات ساعت به ارزش ۱۹۱ میلیارد و ۹۳۸ میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت که از این مقدار قریب به ۱۷۶ میلیارد آن مربوط به بارپایه و ۱۶ میلیارد آن مربوط به سایر رژیم‌های باری(کم‌باری، میان‌باری و بار‌پیک) بود.

عبور ارزش کل معاملات بازار فیزیکی از مرز ۲۷ هزار میلیارد ریال
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، در ابتدای جلسه معاملاتی آخرین روز نمادهای بار پایه، کم‌باری، میان‌باری و بار پیک روزانه 27 آذر 94 گشایش یافته و در پایان جلسه نیز نمادهای بار پایه، کم‌باری، میان‌باری و بار پیک روزانه 1 آذر 94، 2 آذر 94 و 3 آذر 94 متوقف شدند.

    همچنین در این روز بر روی تمامی نمادهای فعال بارپایه آذرماه معامله انجام گرفت. لازم به ذکر است طی معاملات آخرین روز هفته، در سمت عرضه 9 نیروگاه و در سمت تقاضا 36 شرکت توزیع نیروی برق حضور داشتند که حضور 92 درصدی شرکت‌های توزیع برق حاکی از پویایی این بازار در حال توسعه است.

    خاطر نشان می شود، بخش سوم اعتبار آبان ماه شرکت‏های توزیع نیروی برق جهت انجام معامله در بورس انرژی ایران طی این روز واریز شد.

    همچنین در بازار فیزیکی بورس انرژی ایران نیز کالاهای بوتان، پروپان، گاز مایع صنعتی و برش سنگین پتروشیمی بندر امام، هگزان پالایش نفت کرمانشاه، برش سنگین پتروشیمی شازند، میعانات مجتمع پارس جنوبی و میعانات پالایش گاز ایلام در رینگ داخلی و همچنین نفت کوره 380 سانتی استوکس شرکت ملی نفت ایران در رینگ بین‌الملل مورد عرضه قرار گرفتند که حجم کل کالاهای معامله شده معادل 2،442 تن به ارزش 27 میلیارد و 294 میلیون ریال بوده است.

    لازم به ذکر است با احتساب معاملات این روز ارزش کل معاملات بازار فیزیکی از ابتدا تا کنون از مرز 27 هزار میلیارد ریال عبور کرد.

    همچنین طی جلسه معاملاتی این روز در تابلوی سلف موازی استاندارد نفت کوره بورس انرژی ایران، در مجموع پنج نماد فعال، 195 قرارداد به ارزشی قریب به سه میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت، که از مقدار مذکور، 36 میلیون ریال آن مربوط به معاملات سمانک 951، 42 میلیون ریال آن مربوط به معاملات سمانک 955، 383 میلیون آن مربوط به معاملات سمانک 953 و یک میلیارد و 186 میلیون ریال آن مربوط به معاملات سمانک 952 بوده است.

    در مجموع ارزش کل معاملات آخرین روز هفته بورس انرژی ایران به 222 میلیارد ریال بالغ شد.

    شایان ذکر است در جلسه معاملاتی روز کاری آتی(شنبه 30 آبان 94)، کالاهای آیزوفید، آیزوریسایکل و حلال 402 پالایش نفت تبریز، برش سنگین پتروشیمی شازند و متانول پتروشیمی زاگرس در رینگ داخلی و حلال 402 پالایش نفت تبریز در رینگ بین الملل عرضه خواهند شد. عرضه‌های فوق در کنار معاملات مستمر قراردادهای سلف موازی استاندارد برق و نفت کوره در بازار مشتقه، آخرین روز معاملاتی آبان ماه را رقم خواهند زد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها