عصر خودرو

وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد :

۵۱ هزار واحد صنعتی جدید در حال راه‌اندازی است

عصر بازار- وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: مجموع واحدهای صنعتی کوچک و بزرگ کشور تاکنون ۸۵ هزار واحد است و در حال حاضر ۵۱ هزار واحد صنعتی کوچک و بزرگ هم در حال راه‌اندازی است.

۵۱ هزار واحد صنعتی جدید در حال راه‌اندازی است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، محمد شریعتمداری در پنجمین همایش بین‌المللی صنعت خودروی ایران اظهار کرد: افزایش رضایتمندی مردم هدف ماست و صنعت خودرو در این جهت حرکت می‌کند.

    وی با بیان این‌که باید در جهت افزایش کیفیت و استاندارد خودروها حرکت کنیم، خاطر نشان کرد: در این راستا باید در راستای ارتقای ایمنی و رفاه خودروها اقدام شود.

    وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: صنعت خودروسازی صنعتی بومی و برآمده از ایران نیست بلکه یک صنعت وارداتی است و به همین دلیل رقبای ما در این حوزه بهتر از ما عمل کرده‌اند.

    او افزود: تولید اجزای اصلی خودرو از جمله موتور، گیربکس و پلت‌فرم باید شرط اصلی ما در همکاری با خودروسازان خارجی باشد. ضمن آنکه از سرمایه‌گذاران خارجی که در تولید خودرو بیش از 50 درصد سهم داشته باشند استقبال می‌کنیم.

    شریعتمداری گفت: صنعت خودرو باید اکنون که هنوز فاصله چندانی با خودروسازان جهانی در تولید خودروهای برقی ندارد، وارد این حوزه شود که البته اقداماتی در این رابطه صورت گرفته است. همچنین باید به سمت تکنولوژی تولید خودروهای هوشمند و خودران حرکت کنیم.

    وی ادامه داد: در دولت تدبیر و امید نزدیک به 9.7 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در بخش صنعت جذب شده است که حدود دو میلیارد دلار آن مربوط به صنعت خودرو بوده است.

    وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: امروز ظرفیت تولید مس به 400 هزار تن، ظرفیت تولید سرب و روی به 450 هزار تن و آلومینیوم به 500 هزار تن رسیده است.

    وی خاطر نشان کرد: ظرفیت تولید سیمان نیز تا 85 میلیون تن رسیده و در سال 1399، ظرفیت تولید فولاد به 300 میلیون تن می‌رسد.

    برچسب ها