عصر خودرو

مدیر عامل کارگزاری بانک کشاورزی تاکید کرد؛

کاهش هیجان های غیر منطقی بورس با صندوق های سرمایه گذاری

عصر بازار: صندوق های سرمایه گذاری بهترین گزینه برای سرمایه گذارانی است که علاقمند به بازار سهام هستند اما تخصص یا زمان کافی برای ورود به این بازار را ندارند.

کاهش هیجان های غیر منطقی بورس با صندوق های سرمایه گذاری
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، حسین خزلی خرازی، مدیر عامل کارگزاری بانک کشاورزی با اشاره به اینکه صندوق های سرمایه گذاری مشترک یکی از روش های سرمایه گذاری غیر مستقیم در بازار سهام است، گفت: این صندوق ها توسط مدیران خبره و با تجربه اداره می شود، بر همین اساس علاقمندان به بازار سهام که وقت یا تخصص کافی برای حضور در بازار ندارند می توانند با اطمینان خاطر سرمایه های خود را به این صندوق ها بسپارند تا توسط مدیران متخصص در بازار سهام سرمایه گذاری شود.

    وی در خصوص مزیت های صندوق های سرمایه گذاری مشترک با اشاره به اینکه زمان و نحوه خرید و فروش سهام همیشه تصمیمی مهم است، اظهار داشت: سرمایه گذارای مستقیم مستلزم این است که فرد باید همیشه اطلاع داشته باشد که چه سهمی را در چه زمانی خرید و فروش کند که بیشترین سود و کمترین ضرر را به دست آورد.

    خزلی خرازی با بیان اینکه سرمایه گذاران تازه وارد و غیر حرفه ای می توانند با این صندوق ها سرمایه های خود را در برابر ریسک های بازار سهام تا حدودی مصون کنند، گفت: مدیران متخصص با تجزیه و تحلیل بازار و در زمان مناسب اقدام به خرید و فروش می کنند.

    این کارشناس قدیمی بازار سرمایه درباره نحوه سپردن دارایی های سرمایه گذاران به مدیران خبره و افراد متخصص در بازار سهام گفت: این موضوع معمولا به دو روش انجام می شود که در روش اول سرمایه گذار همه دارایی اش را در یک قرارداد به افراد متخصص می سپارد که این روش در حال حاضر در قالب سبدهای اختصاصی در بازار سهام اجرایی می شود.

    وی  روش دوم را سپردن سرمایه‌های مردم به صندوق‌های سرمایه‌گذاری دانست و اظهار کرد: با توجه به آنکه صندوق ‌های سرمایه‌گذاری توسط مدیران متخصص اداره می‌شود، سرمایه‌گذاران می‌توانند پول‌های خود را در صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک قرار دهند. زیرا این صندوق‌ها می‌توانند وجوهات سرمایه‌گذاران را به بهترین شکل مدیریت کنند و از زیان‌های احتمالی سنگین، سهامداران را تا حدودی مصون کند.

    مدیر عامل کارگزاری بانک کشاورزی در ادامه با اشاره به اینکه استانداردهای حسابداری در دنیا نحوه محاسبه سود و زیان و میزان دارایی افراد را در این صندوق ها مشخص می کند، گفت: بر اساس رویه استانداردی در حسابداری مدیران این صندوق ها می توانند میزان سود افراد مختلف را در دوره های گوناگون و با دارایی های متفاوت محاسبه کنند.

    وی تاکید کرد: به این ترتیب این صندوق‌‌ها قابلیت محاسبه دقیق دارایی افراد مختلف در زمان‌های متفاوت را دارند.

    خزلی خرازی در پایان با اشاره به مزیت های صندوق های سرمایه گذاری برای بازار سرمایه گفت: در برخی مواقع سهامداران غیر حرفه ای با تصمیم های هیجانی باعث ضرر و زیان خود و سایر سهامداران می شوند و در بازار نیز نوسان ایجاد می کنند اما اداره دارایی سهامداران توسط مدیریتی متخصص باعث می شود سرمایه گذاران در برابر رفتارهای هیجانی در بازار سهام مصون شوند علاوه بر اینکه بازار سهام نیز با نوسانات غیر منطقی کمتری مواجه می شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها