عصر خودرو

سه مصوبه امروز مجلس درباره بانک ها و شرکت ها

عصر بازار- مجلس شرایط پرداخت بدهی معوق تولیدکنندگان به بانک‌ها، بخشودگی ۵ هزار میلیارد تومانی سود تسهیلات بانکی و تخصیص یک درصد از هزینه شرکت ها و بانک ها به خزانه را تصویب کرد.

سه مصوبه امروز مجلس درباره بانک ها و شرکت ها
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا ، در ادامه بررسی های مجلس از بخش درآمدی گزارش کمیسیون تلفیق درباره بودجه سال 97 ، امروز سه موضوع مرتبط با بانک ها و شرکت ها تصویب شد.

    شرایط پرداخت بدهی معوق به بانک ها

    به این ترتیب، طبق بند الحاقی 2 تبصره 16 لایحه بودجه 97 ، مقرر شد به منظور تشویق تولیدکنندگان و تسویه مطالبات بانکها و مؤسسات مالی و اعتباری چنانچه مشتریان بدهی معوق را که تا پایان سال 96 سررسید شده باشد از تاریخ سر رسید تا پایان شهریور 97 تسویه کنند، بانکها و مؤسسات مالی و بانکی مکلفند اصل و سود را مطابق قرارداد اولیه و بدون احتساب جریمه دریافت و تسویه کنند.

    بخشودگی 5 هزار میلیارد تومانی سود تسهیلات بانکی

    همچنین با پیشنهاد محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مبنی بر الحاق بند 178 به تبصره 16 این لایحه درخصوص "بخشودگی سود وام های خرد اقشار محروم و کشاورزان" موافقت شد.

    در این بند آمده است: بند و تبصره 16 قانون بودجه سال 96 مصوب 24 اسفند سال 95، موضوع تنفیذ تبصره 35 قانون اصلاح بودجه سال 95 کل کشور با قیود زیر برای سال 97 اجرا می شود:

    الف) عبارت افزایش سرمایه بانک مسکن حداکثر صد هزار میلیارد ریال در ذیل جدول شماره 6 تبصره 35 درج می شود.

    ب) بخشودگی سود تسهیلات تا سقف 10 هزار میلیارد تومان، 5 هزار میلیارد تومان است.

    ج) به دولت اجازه داده می شود از مابقی حساب ارزیابی خالص دارایی های بانک مرکزی 20 هزار میلیارد برای افزایش سرمایه بانک توسعه صادرات و 30 هزار میلیارد برای افزایش سرمایه بانک ملی اختصاص دهد.

    تخصیص یک درصد از هزینه شرکت ها و بانک ها به خزانه

    علاوه بر این نمایندگان مجلس با با بند الحاقی 3 تبصره 16 لایحه و مربوط به تخصیص یک درصد از یک دوازدهم هزینه شرکتهای دولتی، بانکها و مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت سودده به خزانه موافقت کردند.

    طبق این بند ، دولت از طریق خزانه‌داری مکلف است ماهانه معادل یک درصد از یک دوازدهم هزینه شرکتهای دولتی، بانکها و مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت سودده را تا 5 هزار و 257 میلیارد تومان از حسابهای آنها برداشت و به حساب درآمد عمومی نزد خزانه‌داری واریز کند.

    برچسب ها