عصر خودرو

روسیه: خروج از توافق نفتی ۲ تا ۵ ماه طول می‌کشد

عصر بازار- الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه، اظهار کرد: اگر درباره خروج از توافق کاهش تولید نفت میان کشورهای اوپک و غیراوپک تصمیم گرفته شود، دو تا پنج ماه طول خواهد کشید تا از چنین توافقی خارج شد.

روسیه: خروج از توافق نفتی ۲ تا ۵ ماه طول می‌کشد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، تولیدکنندگان نفت جهان سال گذشته با تمدید توافق کاهش تولید نفت تا پایان سال 2018 موافقت کردند. انتظار می‌رود مدت زمان این توافق در نشست آینده اوپک در ژوئن که طی آن کشورهای عضو قیمت فعلی نفت و پیش‌بینی‌های قیمت را مورد بررسی قرار می‌دهند، بازبینی شود.

    نواک در مصاحبه‌ای با اینترفکس گفت: ممکن است سه، چهار یا پنج ماه یا حتی دو ماه طول بکشد تا از این توافق خارج شویم. چارچوب زمانی دقیق برای خروج از توافق زمانی که مشارکت‌کنندگان در آن برای پایان‌ دادن به توافق تصمیم بگیرند، مورد بحث قرار خواهد گرفت.

    وی در ادامه افزود: همه از این سناریو حمایت می‌کنند. هدف ما حذف مازاد عرضه از بازار است و در حال حاضر شاهد این هستیم که دو سوم از این هدف محقق شده است. ما نمی‌توانیم منتفی کنیم که سطح هدف‌گذاری شده برای ذخایر جهانی نفت ممکن است تا پایان سال 2018 حاصل شود.

    بر اساس گزارش رویترز،  وزیر انرژی روسیه گفت: هرگونه تصمیم درباره خروج تدریجی از توافق زمانی گرفته خواهد شد که سطح ذخایر جهانی نفت به میانگین پنج ساله خود بازگردد.

    برچسب ها